Tuesday, December 29, 2009

درگیری در دانشگاه علم و صنعت ؛ ده نفر راهی‌ بیمارستان شدند ، حدود ده نفر هم ربوده شدند

به گزارش خبرگزاری ایسما حدود ۱۵۰۰ نفر از دانشجویان حامی‌ جنبش سبز به روال هر سه شنبه در حمایت از این جنبش راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند که با حضور نیرو‌های بسیج درگیری هایی در پی‌ داشت که به موجب آن حدود ده دانشجو راهی‌ بیمارستان شدند.

به گفته شاهدان عینی تنش از آنجایی آغاز شد که یک مرد ۵۰ ساله که هویتش مشخص نشده رو به دانشجویان سبز گفت : “اگر بسیجی ها نبودند شما الان پدر مادرتان را نمی شناختید” که این جمله سبب درگیری ها شد.

در این حین، تعدادی بسیجی و لباس شخصی ،حیدر حیدر گویان به سمت دانشجویان حمله ور شدند و دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار دادند که ۲ نفر از دانشجویان به شدت از ناحیه سر دچار جراحت شدند. دانشجویان سبز برای جلوگیری از درگیری به سمت ساختمان ریاست رفته اما بسیجی‌ ها نیز به دنبال آنها آمدند. دانشجویان جلوی دفتر ریاست روی زمین نشستند اما بسیجیان به دادن شعار هایی علیه جنبش سبز و خاتمی و موسوی پرداختند. سپس دانشجویان سبز شروع به سردادن شعار هایی علیه ریاست دانشگاه پرداختند و خواهان استعفای ریاست دانشگاه و منع ورود نیرو‌های نظامی و شبه نظامی به دانشگاه شدند.

یک شاهد عینی در ادامه می‌‌افزید در انتها دانشجویان به سمت پارک شهید آسا رفتند و با خواندن فاتحه مراسم را تمام کردند. اما دانشجویان بسیجی به سمت محل دفن شهدای گمنام رفتند در همین حین تعداد زیادی افراد غیر دانشجو با سن بسیار بالا وارد دانشگاه شدند و به بسیجی ها پیوستند . که به این ترتیب درگیری‌ها اوج گرفت

همچنین سایت جنبش راه سبز در این باره گزارش داد به موجب این درگیری ها بین ده تا پانزده تن از دانشجویان نیز توسط نیروهای لباس شخصی ربوده شده اند.

No comments:

Post a Comment