Sunday, February 27, 2011

هیلاری کلینتون: جهان رخدادهای ایران را زیر نظر دارد و مسببان رفتار خشونت آمیز را مسئول خواهد دانست

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای سرکوب تظاهرات مردم ایران را محکوم کرد و شجاعت تظاهرکنندگان ایرانی را ستود.

سایت وزارت خارجه آمریکا ۴ اسفند : هیلاری کلینتون در مورد تظاهرات ۲۵ بهمن گفت: در ده روز گذشته ما شاهد شجاعت ده ها هزار ایرانی بودیم که بار دیگر برای دستیابی به حقوق بنیادین خود برای برگزاری اجتماعات مسالمت آمیز و آزادی بیان به خیابانها آمدند.



کلینتون در این بیانیه خاطر نشان ساخت: نیروهای امنیتی تظاهرکنندگان را کتک زده، بازداشت کرده اند و دست کم سه نفر را کشته اند. ما از اینکه دهها زندانی در سال جاری میلادی اعدام شدند آزرده هستیم و رژیم ایران را به آزادی تمامی زندانیان سیاسی و اقلیتها فرا میخوانیم.

در این بیانیه همچنین آمده است: حکومت ایران با ایجاد اخلال و ارسال پارازیت بر ماهواره‌ها و مسدود کردن سایت‌های اینترنتی، تلاش می‌کند مانع دستیابی شهروندان به ارتباطات و اطلاعات ‌شود.

برای دنیا آشکار شد رژیم ایران همان حقوق بنیادین و اولیه ای را از شهروندان ایرانی دریغ میدارد که بکارگیری آنرا در سایر کشورهای خاورمیانه ترغیب می کند.

هیلاری کلینتون هشدار داد جهان رخدادهای ایران را زیر نظر دارد و مسببان رفتار خشونت آمیز را مسئول خواهد دانست.

وزیر امور خارجه در بیانیه خود تاکید کرد: وضعیت حقوق بشر در ایران بطور مستمر وخیم‌تر شده است و همین امر جامعه بین المللی را بر آن میدارد تا صدای خود را بلند کند. در همین زمینه ایالات متحده دو نفر از مسئولان نقض حقوق بشر را اضافه بر هشت نفر قبلی، به لیست تحریم ها اضافه کرد. بنابراین آمریکا برای حمایت از حقوق جهانشمول مردم ایران به جامعه جهانی می پیوندد.

No comments:

Post a Comment