Saturday, April 17, 2010

«زنا احتمال زلزله تهران را افزایش می‌دهد»

امام جمعه موقت تهران امروز با اشاره به احتمال وقوع زلزله در تهران گفت «بانوانی که ظاهر مناسبی ندارند باعث گسترش زنا در جامعه می‌شوند که این باعث افزایش زلزله است.»

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی کم شدن گناهان را برای جلوگیری از بلایای طبیعی ضروری دانست.

وی افزود:
«بسیاری از بانوانی که ظاهر مناسبی ندارند اهل نذر و نیاز، اهل پهن کردن سفره حضرت ابوالفضل، سفره حضرت رقیه و این‌ها هستند ولی باعث لغزش دل‌های جوانان و آلودگی دامن آن‌ها و گسترش زنا در جامعه می‌شوند که باعث افزایش زلزله‌است.»


کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سخنان اخیر محمود احمدی‌نژاد مبنی بر احتمال وقوع زمین‌لرزه در تهران اظهار کرد:
«چه کنیم که زیر آوارها نمانیم؟ چه کنیم که گرانی‌ها ما را از پا در نیاورد؟ چه کنیم که بی‌اعتمادی‌ها زندگی ما را متلاشی نکند؟ چه کنیم که اضطراب‌ها، افسردگی‌ها و بیماری‌های روحی‌مان را کم کنیم؟ هیچ راهی جز این‌که در پناه دین زندگی کنیم و با فرمول‌های اخلاقی اسلام خود را تطبیق دهیم نداریم.»

محمود احمدی‌نژاد، هفدهم فروردین ماه گفته بود شرایط طبیعی نشان می‌دهد وقوع زمین‌لرزه در تهران «قطعی» است، اما نمی‌توان زمان دقیق آن را مشخص کرد. وی در این رابطه و به خاطر مسائل دیگر، خواستار خروج ۵ میلیون نفر از شهر تهران شده‌است.

خطیب جمعه تهران: یکی از اولیای الهی به من فرمودند به مردم بگویید که توبه عمومی کنند؛ چراکه بلاها تهدید می‌کند. پس پرده را جدی بگیرید.

بر پایه بررسی آماری و زمین‌لرزه‌هایی که پیش از این در ناحیه ری و تهران ثبت شده، به طور میانگین هر ۱۵۸ سال، زمین‌لرزه‌ای ویرانگر در این ناحیه رخ داده‌است.
آخرین زلزله مرگبار در تهران، ۱۷۲ سال پیش اتفاق افتاد. استان تهران در حال حاضر بیش از ۱۳ میلیون جمعیت دارد.

کاظم صدیقی: بسیاری از بانوانی که ظاهر مناسبی ندارند اهل نذر و نیاز، اهل پهن کردن سفره حضرت ابوالفضل، سفره حضرت رقیه و این‌ها هستند

خطیب جمعه تهران در ادامه سخنانش افزود: یکی از اولیای الهی به من فرمودند به مردم بگویید که توبه عمومی کنند؛ چراکه بلاها تهدید می‌کند. پس پرده را جدی بگیرید. آن زلزله سیاسی که پیش آمد عکس‌العمل برخی عمل‌ها بود و حالا اگر زلزله طبیعی هم در شهری مثل تهران پیش بیاید هیچ‌کس حریف این بلاها نیست بلکه فقط قدرت خداست، فقط قدرت خداست، فقط قدرت خداست. پس خدا را ناراضی نکنیم.

کاظم صدیقی در ادامه، دین را با علم، توسعه و پیشرفت سازگار دانست و «وجود دانشمندان ولایی و مومن در ایران» را گواه این امر توصیف کرد.

خطیب جمعه تهران هم‌چنین بار دیگر سخنان آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی را «از منشأ ملکوتی» دانست.

No comments:

Post a Comment