Wednesday, April 14, 2010

تجمع اعتراضی در دانشگاه علامه طباطبایی: دانشجویان دربند را آزاد کنید

خبرگزاری هرانا - گروهی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی، با راهپیمایی و سرود، نسبت به حضور مشاور ارشد محمود احمدی نژاد در آن دانشگاه اعتراض کرده و خواستار آزادی دانشجویان دربند و لغو احکام انضباطی و قضایی فعالان دانشجویی شدند.

به گزارش بامداد خبر، دانشجویان همزمان با سر دادن شعارهایی مبنی بر خروج مشاور ارشد احمدی نژاد از دانشگاه و در حمایت از جنبش و همچنین در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون "دانشگاه زنده است" و تصاویر همکلاسی های دربندِ خود، مانند مهدیه گلرو، محید دری و ...، خواستار آزادی آنها و دیگر دانشجویان زندانی و لغو احکامِ انضباطی و قضایی برای فعالان دانشجویی شدند.

بر اساس این گزارش، دانشجویانِ معترض به حضور و اظهاراتِ مشاور ارشد رئیس دولت، پس از اینکه سوالاتِ کتبیِ آنها مورد پاسخگویی واقع نشد، قصد داشتند به صورت شفاهی سوالاتِ خود را مطرح نمایند که با تهدیدهای وفایی رئیسِ انتصابیِ دانشکده و فتحی رئیس حراست دانشکده روبرو شدند. در این میان عده ی کثیری از دانشجویان که تا این لحظه سکوت اختیار کرده بودند، از جای برخاسته تا اعتراض خود را نسبت به نادیده گرفته شدن سوالات خود و همچنین اظهاراتِ یکسویۀ مشاور رئیس دولت نشان دهند. آنها سالن را به نشانه اعتراض ترک کرده و در محوطه دانشکده دست به راهپیمایی زدند و به خواندنِ دست جمعیِ سرود یار دبستانی پرداختند.

ِ دانشجویانِ معترض، همچنین دستیار ارشد رئیس دولت را با شعارهای اعتراضی خود بدرقه کرده و به تجمعِ خود خاتمه دادند

No comments:

Post a Comment