Saturday, April 24, 2010

معاون آموزشی وزارت بهداشت: زنان در رشته طب هوا و فضا پذیرش نمی شوند

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت : رشته طب هوا و فضا که به همت دانشگاه علوم پزشکی ارتش شرایط ایجاد آن فراهم شد در آزمون دستیاری امسال پذیرش دارد .

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری زنان ایران ، دکتر محمد علی محققی در نشست مطبوعاتی امروز با بیان اینکه رشته طب هوا و فضا درحال حاضر فقط در دانشگاه علوم پزشکی ارتش ارائه می شود گفت : از این رو این رشته در حال حاضر دانشجوی زن پذیرش نمی کند .

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص رشته طب هوا و فضا گفت : این رشته به بررسی سلامت و عوامل تهدید کننده سلامت شاغلین در بخش صنایع هوایی نظامی و کشوری می پردازد .

وی افزود : طب اورژانس نیز 10 سال است که متناسب با نیازهای فوریت پزشکی در کشور ایجاد شده است و متخصصین این شته در سیستم پیش بیمارستانی و اورژانس بیمارستان ها حضور می یابند .

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه حضور متخصصین طب اورژانس در بیمارستان ها کیفیت خدمات را بالا می برد گفت : متخصصین این رشته باید به طور دائم در اورژانس حضور داشته باشند و هیچ گاه آن را ترک نکنند .

دکتر محققی با بیان اینکه در یک مدت کوتاه سعی می کنیم نیروی انسانی لازم برای این رشته را تربیت کنیم گفت: با تربیت این نیروها شرایط حضور آن ها در بیمارستانها را فراهم می کنیم تا در هنگام سوانح و حوادث با حضور مناسب خود آن را کنترل کنند .

وی با بیان اینکه تاکنون به شش دانشگاه برای ایجاد رشته طب اورژانس مجوز داده شده است گفت: 11 دانشگاه در عرصه طب اورژانس فعال هستند که شامل دانشگاه علوم پزشکی ارتش، بقیة الله ، علوم پزشکی اهواز ، اصفهان ، شیراز ، مشهد ، تهران ، تبریز ،رشت ، علوم پزشکی ایران و بهشتی می باشد .

No comments:

Post a Comment