Friday, April 9, 2010

اوباما: رژیم تهران باید عواقب رفتار خود را بپردازد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پراگ، رئیس جمهور آمریکا امروز اعلام کرد رژیم تهران باید عواقب رفتار خود را در مورد فعالیتهای هسته ایش بپردازد.

باراک اوباما که با دمتری مدودف، همتای روس خود در یک کنفرانس خبری مشترک سخن می گفت، افزود، ایالات متحده و روسیه معتقدند که رژیم تهران باید عواقب رفتار خود را در زمینه فعالیتهای هسته ای بپردازد و با هم تلاش می کنند تا سازمان ملل تحریمهای شدیدی علیه این رژیم اعمال نماید.

رئیس جمهور روسیه نیز در سحنان خود اعمال تحریمهای جدید علیه رژیم تهران را ممکن دانست.


امضای معاهده جديد استارت اتفاقی تاریخی است

روسای جمهور آمریکا و روسیه امروز در پراگ پیمان جدید استارت بین دو کشور برای کاهش سلاحهای هسته ای را امضا کردند.

رئیس جمهور آمریکا در سخنان خود اطمینان خاطر داد که امضای پیمان جدید استارت نشان داد که آمریکا و روسیه به انحراف در روابط خود پایان داده اند.

رئیس جمهوری روسیه نیز بعد از امضای پیمان جدید استارت گفت، امضای این پیمان فصل نوینی را در روابط دو کشور خواهد گشود.

شبکه تلویزیونی فرانس 24 در گزارشی از پراگ گفت، امضای معاهده جدید استارت اتفاقی تاریخی است. شهر پراگ به این علت برای امضای این معاهده انتخاب شد که یک سال پیش باراک اوباما در این شهر سخنرانی مهمی کرد و خواستار جهانی عاری از سلاح هسته ای شد و امروز این فرصت برای دولت آمریکا بوجود آمده است که یادآور این سخنرانی مشهور باشد.

این شبکه خبری افزود، انتخاب جمهوری چک نیز نمادین است زیرا جمهوری چک یکی از کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق است که در سال 1999 عضو ناتو شد و بویژه اینکه قرار بود این کشور در طرح سپر ضد موشکی آمریکا در اروپای مرکزی مشارکت داشته باشد که این طرح را دولت اوباما متوقف کرد.

No comments:

Post a Comment