Sunday, January 31, 2010

تهديد زندانيان سالن 12 جوانان به تجاوز جنسی توسط معاون زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،تعدادی از زندانيان سالن 12 جوانان مورد شکنجه وحشيانه و تهديد به تجاوز جنسی و انتقال آنها به بند 1 معروف به بند آخر خطيها شدند.
روز پنجشنبه 8 بهمن ماه 2 زندانی سالن جوانان که خود در اثر يورش وحشيانه گارد زندان از ناحيه های مختلف دچار صدماتی شده بودند به نماينگی از ساير زندانيان جهت شکايت کردن عليه يورش وحشيانه گارد زندان به محمود مغنيان رئيس بند 4 زندان گوهردشت مراجعه کردند و ماجرای يورش و ضرب وشتم زندانيان جوان که در اثر آن در حدود 25 نفر از آنها دچار زخمها و صدماتی شديدی شده و تعدادی هم بر اثر جراحات وارده به بهداری زندان منتقل شده بودند. اين 2 جوان زندانی پس از تشريح ماجرا به او گفتند که می خواهند عليه آنها شکايت کنند.
محمود مغنيان از مجريان حملات خونين عليه زندانيان سياسي، زندانيان مجتبی اسدی و ميراحمد حسينی که برای شکايت به او مراجعه کرده بودند آنها را به زير 8 برد وبه دستانشان دستبند زد وسپس آنها را آويزان کرد.مغنيان برای مدت طولانی اين دو زندانی جوان را مورد شکنجه غير انسانی قرار داد و همچنين به خانواده های آنها توهين می کرد. روز شنبه 11 بهمن ماه محمود مغنيان زندانيان مجتبی اسدی و مير احمد حسينی را به دفتر علی محمدی معاون زندان برد . او اين دو جوان زندانی را مورد تهديد و توهين قرار داد و به آنها گفت:شماها را به بند 1 منتقل می کنم تا مورد تجاوز جنسی قرار دهند و هزار بلای ديگر بر سر شما بياورند.
علی محمدی معاون زندان گوهردشت کرج از شکنجه گران شناخته شده زندان گوهردشت کرج است که سالها است در اين زندان مشغول قتل،شکنجه،تجاوز، قاچاق دختران به دبی ،فروش اندام زندانيان،ورود مواد مخدر ،تشکيل باندهای مافيايی در بندهای مختلف برای فروش و سرکوب ساير زندانيان و از دستور دهندگان حملات گارد زندان به بندهای مختلف اين زندان می باشد که همچنان ادامه دارد.
لازم به ياد آوری است در سالن 12 جوانان، تعداد زيادی از زندانيان جوان که در دوران کودکی مرتکب جرم و محکوم به مرگ شده اندو در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند نگهداری می شوند. روز سه شنبه 6 بهمن ماه گارد زندان به سالن 12 جوانان يورش برد و آنها را برای مدتی طولانی مورد ضرب و جرح و شکنجه قرار داد که در اثر اين يورش وحشيانه در حدود 25 نفر زخمی و مصدوم شدند که تعدادی از آنها بدليل زخمهای شديد و شکستگی و خونريزی به بهداری زندان منتقل شدند.امير آقايی يکی از فرمانده گارد زندان گوهردشت است که يورش وحشيانه را عليه جوانان زندانی را فرماندهی می کرد.
در طی 2 هفته گذشته گارد زندان 9 بار به سلولهای جوانان زندانی يورش برده است و اين يورشها معمولا بين ساعت 24:00 تا ساعت 01:00 بعد از نيمه های شب صورت می گيرد. گارد زندان زندانيان را در سرمای شديد و گاها در زير باران به محوطه زندان می برد و به آنها دستور ميدهند که لباس ها ی خود را از تنشان بيرون آورند و سپس با باتونهای خود جوانان زندانی را برای مدت طولانی مورد ضرب وشتم وحشيانه قرار می دهند.
يورشهای وحشيانه گارد از بعد از اعتراضات گسترده مردم در روز عاشورا آغاز شده است و هر روز بر شدت آن افزوده می شود. اين يورشها پيش از اين در بند1،2 ،5 و 6 صورت گرفته بود . يورشها به فرماندهی افرادی مانند امير آقايي، اميری ، سميعی نژاد و خاکی صورت می گيرد و در هر يورش نزديک به 50 نفر از نيروهای گارد زندان شرکت دارند. اين يورشها تحت نظارت کرمانی و فرجی رئيس و معاون اطلاعات زندان و محمد مغنيان صورت می گيرد و به دستور بازجويان وزارت اطلاعات و علی حاج کاظم و علی محمدی رئيس و معاون زندان گوهردشت کرج صورت گرفته است.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،يورشهای مستمر عليه زندانيان بی دفاع و اسير در سلولهای خود بخصوص عليه جوانان زندانی را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر و ساير مراجعه بين المللی خواستار اقدام فوری برای رسيدگی عملی به وضعيت قرون وسطائی زندانيان سياسی و ساير زندانيان در ايران است

No comments:

Post a Comment