Tuesday, January 5, 2010

حکم سنگین بهمن احمدی امویی همسر ژیلا بنی یعقوب: ۸۸ ماه حبس، ۳۴ ضربه

بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار حوزه اقتصاد و فعال مدافع حقوق زنان، محکوم به پذیرش یکی از سنگین ترین احکام ماه های اخیر شد.

بهمن که همراه همسرش، ژیلا بنی یعقوب در ۳۰ خرداد سال جاری دستگیر شده بود، از آن زمان در بازداشت به سر برده است.

ماهها علت ادامه بازداشت احمدی امویی، گم شدن پرونده اش در دادگاه ذکر شده بود،
اما با وجود تهیه وثقه لازم، هیچگاه آزاد نشد.


ژیلا بنی یعقوب به خبرنگار خودنویس گفته بود که یکی از دلایل برخورد شدید با بهمن، فعالیت او در حوزه زنان است. امویی چند سال پیش نیز به خاطر حضور در راهپیمایی فعالان کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین ضد زن، بازداشت شد.

به گزارش سایت کانون زنان، دادگاه بهمن احمدی امویی روز شنبه ۲۱ آذر ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به رياست قاضي پیر عباسی با حضور این روزنامه نگار و وکیلش فریده غیرت برگزار، و حكم بدوي صبح امروز در همان شعبه به او ابلاغ شد.

امویی در دهه هفتاد کار را با روزنامه همشهری آغاز کرد و همانجا با ژیلا بنیی عقوب آشنا شد. این دو در بسیاری از روزنامه های اصلاح طلب همکار یکدیگر بودند. در سال ۸۸، بهمن دبیرسرویس اقتصادی روزنامه سرمایه بود و مطالب انتقادی زیادی در باره برنامه های اقصادی دولت نوشته بود.

چندی پیش، ژیلا بنی یعقوب، برنده جایزه جهانی آزادی بیان از سوی انجمن روزنامه نگاران مدافع ازادی بیان کانادا شد و جایزه اش را به همسرش بهمن، و دیگر روزنامه نگاران زندانی تقدیم کرد.

No comments:

Post a Comment