Wednesday, October 6, 2010

رئیس سازمان زندان ها: ما در ایران زندانی سیاسی نداریم

رییس سازمان زندان‌های کل کشور، با ادعای این‌که "مجرم سیاسی در کشور نداریم"، اظهار عقیده کرد: این زندانیان به ارتکاب جرم امنیتی زندانی هستند و تعداد آن‌ها بسیار کم است.


این ادعای غلامحسین اسماعیلی در حالی مطرح می‌شود که در حال حاضر تنها در دفتر پیگی زندانیان سیاسی خبرگزاری رهانا، نام بیش از ۶۰۰ زندانی سیاسی ثبت شده است و طبق گزارش‌ها و برخی شواهد، نزدیک به دو هزار زندانی سیاسی در ایران وجود دارد.
مشابه ادعای این مقام قضایی را، بارها محمود احمدی نژاد در سخنرانی ها و مصاحبه های خود با رسانه های غیر ایرانی مطرح کرده است.
به گزارش رهانا، در همین حال بسیاری از فعالین سیاسی و مدنی با قرار وثیقه‌های سنگین بیرون از زندان به سر و در انتظار حکم دادگاه‌ها می‌برند.
غلامحسین اسماعیلی وجود زندانیان سیاسی را در ایران انکار کرد و در حالی که در حال حاضر نزدیک به ۴۰ روزنامه‌نگار در زندان‌های ایران به سر می‌برند، وی با اشاره به رسالت خبرنگار اظهار کرد: "رسالت خبرنگاری مقدس و مهم است، به طوری که با انعکاس اخبار و گزارش‌ها می‌تواند برای رفع معضلات جامعه تاثیرگذار باشد."
به گزارش ایسنا، رییس سازمان زندان‌های کل کشور، همچنین "مرخصی" را حق زندانیان ندانست و گفت "تعداد مرخصی‌هایی که به زندانیان داده می‌شود، ضابطه‌ دار و هدفمند شده‌اند به طوری که هر زندانی پس از گذراندن یک ششم ایام حبس خود، به مرخصی می‌رود."
این در حالی است که بسیاری از زندانیان سیاسی که رئیس سازمان زندان‌ها وجود آنان را انکار می‌کند از مرخصی محروم‌اند و به جای آن زندانیان با عناوین جرمی قتل و آدم‌ربایی در مرخصی به سر می‌برند.

وی گفت: زندانیان تنها اگر در جلسات اصلاح و تربیت به صورت مداوم شرکت کنند، مورد تشویق قرار گرفته و به آن‌ها مرخصی داده می‌شود.

No comments:

Post a Comment