Wednesday, October 13, 2010

وضعیت نامعلوم نوید محبی، دانش آموز وبلاگ نویس مازندرانی

درحالیکه نزدیک به یک ماه از دستگیری نوید محبی، وبلاگ نویس و دانش آموز مقطع پیش دانشگاهی در مازندران می گذرد، کماکان وضعیت نگهداری و سلامت وی نامشخص می باشد.

به گزارش دانشجو نیوز، منایع نزدیک به خانواده نوید محبی از نگرانی و بی اطلاعی خانواده این فعال دانش آموزی پس از گذشت نزدیک به ٢۵ روز از بازداشت وی با توجه به شرایط بازداشتگاه اداره اطلاعات ساری و نحوه برخورد با این وبلاگ نویس مازندرانی خبر می دهند.

گفتنی است نوید محبی طی یورش نیروهای امنیتی در بامداد ٢٧ شهریور در منزل پدری اش واقع در شهرستان آمل دستگیر و به زندان اداره اطلاعات ساری منتقل شد.

تاکنون علت دستگیری این وبلاگ نویس از سوی دستگیر کنندگان و مقامات قضائی و امنیتی اعلام و مشخص نشده است، با این حال خبرها حاکی از آن است که نوید در حین بازداشت مورد ضرب و شتم شدید نیروهای امنیتی قرار گرفته بود.

نوید محبی فعال دانش آموزی و وبلاگ نویس و همچنین عضو کمپین یک میلیون امضاء است که در سال ۸٧ در جریان برگزاری مراسم ۸ مارس (روز جهانی زن) به اداره اطلاعات آمل احضار و مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

همچنین منابع آگاه به دانشجونیوز گزارش داده اند که بنا به اظهارات برخی از فعالینی که در جریان حوادث پس از انتخابات از سوی مقامات امنیتی مازندران دستگیر و به اداره اطلاعات استان انتقال داده شده بودند، وضعیت آن بازداشتگاه بسیار نامناسب، غیر بهداشتی و غیر قابل توصیف بوده است.
این منابع خاطر نشان می کنند که اخذ اعترافات توسط بازجویان اداره اطلاعات مازندران، در زیر زمین اداره اطلاعات استان و در فضائی بسیار تاریک و نامناسب همراه با فشارهای روحی و جسمی همراه بوده است. این در حالی است که نوید محبی دانش آموز مقطع پیش دانشگاهی بوده و در ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به سن قانونی برای رای دادن نرسیده بوده و مشخص نیست علت بازداشت وی چه می باشد.

No comments:

Post a Comment