Wednesday, October 13, 2010

ورود به حافظیه ممنوع! مردم اجازه‌ ورود به مراسم یادروز حافظ را ندارند

به گزارش ایسنا، مراسم یادروز حافظ یکی دو سالی است که با جای خالی مردم و مشتاقان برگزار می‏شود و دوستداران حافظ باید پشت دیوارها برای بزرگداشت شاعر محبوب‌شان اجتماع کنند. مدعوان هم با ارائه‌ی شماره‌ی شناسنامه و مشخصات، اجازه‌ی ورود دارند!

مراسم بزرگداشت حافظ امسال در حالی در جوار آرامگاه این شاعر برگزار ‏شد که بسیاری از دوستداران حافظ به دلیل نداشتن کارت دعوت، اجازه‌ی ورود به حافظیه و شرکت در مراسم بزرگداشت حافظ را پیدا نکردند.

این جمع که اقشار مختلف جوان، دانشجو و کهنسال را در خود جای داده بود، به این نحوه‌ی برخورد اعتراض داشتند و آن را رویه‏ای نامناسب می‌دانستند که در سال‏های اول بزرگداشت حافظ وجود نداشته است و با اهداف یادروز حافظ همخوانی ندارد.

خبرنگاران و مدعوان به مراسم هم با مشکل مواجه بودند؛ به نحوی که ابتدا ارائه‌ی اطلاعات شناسنامه‏‌یی را برای ورود آنان ضروری اعلام کرده بودند و سپس حفاظت تنها راه ورودشان را ارائه‌ی کارت دعوت می‏دانست. حفاظت حتا با یکی از مسؤولان برپایی مراسم هم به دلیل حضور در گیت حفاظت، برخورد ناشایستی داشت.

این گزارش می‌افزاید، روابط عمومی استانداری فارس مشخصات کامل مدعوان به مراسم یادروز حافظ را ثبت می‌کرد؛ موردی که از سال گذشته تاکنون باب شده و پیش از این سابقه نداشت.



No comments:

Post a Comment