Saturday, October 30, 2010

فوری: حمله با بمب دست ساز به کمپین پناهجویان سیاسی در آتن

عده ای ناشناس نیمه شب گذشته بوسیله ی یک بمب دست ساز آتش زا به کمپین پناهجویان ایرانی در یونان حمله کردند.
.
در طی این حادثه که در ساعت ۳:۱۵ دقیقه شنبه ۳۰-۱۰-۲۰۱۰ اتفاق افتاد یک اتوموبیل به همراه سه نفر سرنشین با عبور از مقابل کمپین بمب را به سوی آنان پرتاب کرد و یکی از پناهجویان که بصورت اتفاقی متوجه این حادثه شد بلافاصله بمب مذکور را از سمت چادرها به جهت مقابل پرتاب کرد، در اثر ضربه و همچنین برخورد بمب به جدول مقابل خیابان مقداری از مواد منفجره ی آن خارج شد و در نتیجه بمب انفجار ضعیفی داشته است.

به گزارش سایت اشتراک پناهجویان ایرانی نیز که با فریاد های عابرین یونانی متوجه حادثه شدند از چادر های خود بیرون آمده و در محل دفتر کمپین تجمع کردند، متاسفانه با وجود اینکه بلافاصله با پلیس یونان تماس گرفته شد و حتی یک واحد گشت در ۲۰ متری محل حادثه مستقر بود اما پلیس پس از نیم ساعت در محل حضور پیدا کرد. تحقیقات از طرف پلیس آتن در مورد عاملین حادثه ادامه دارد.

گفتنی است که در روزهای اخیر ضمن سرمای شدید هوای آتن وضعیت جسمی بسیاری از این پناهجویان وخیم شده و با فشارهای مختلف سرانجام ۴ نفر از اعتصاب غذا کنندگان به بیمارستان منتقل شده اند، این بی توجهی به وضعیت اسفبار اعتصابیون آتن در حالی صورت می گیرد که افراد مستقر در کمپین به هیچ وجه امنیت جانی ندارند و بار ها توسط پلیس، گروه های نژاد پرست یونانی و افراد ناشناس به آنها حمله شده است.

No comments:

Post a Comment