Saturday, October 23, 2010

شکایت رئیس مجلس از احمدی نژاد به قوه قضاییه در واکنش به عدم اجرای مصوبات

به گزارش مهر، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از پیگیری قضایی تخلف در پذیرش دانشجوی فنی و حرفه ای و مراکز تربیت معلم خبر داد و گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی موضوع تخلف در قانون را طی نامه ای به قوه قضاییه ابلاغ کرد.

علی عباسپور تهرانی فرد افزود: با توجه به تخلفی که در پذیرش دانشجو در آزمون سراسری و کاردانی به کارشناسی صورت گرفته بود، علاوه بر نامه ای که در صحن علنی مجلس خوانده شد و به امضای نمایندگان رسید و ریاست مجلس آن نامه را به قوه قضاییه ابلاغ کرد، نامه ای نیز به وزرای آموزش و پرورش و علوم فرستادیم که برای اجرای قانون اقدام کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه همچنین "جلسه ای در کمیسیون داشتیم که در آن بر موضوع اجرای قانون در خصوص پذیرش دانشجو در مراکز تربیت معلم مانند سال گذشته تأکید شد"، اظهار داشت: نامه ای نیز به سازمان سنجش ارسال شد تا هر چه زودتر تکمیل ظرفیت در مقطع کاردانی به کارشناسی اعلام شود.
وی ادامه داد: امیدواریم قانون هر چه سریعتر اجرا شود و ما نیز پیگیر این قضیه هستیم.
وی پیش از این از تخلف در ظرفیت پذیرش دانشجوی فنی و حرفه ای و مراکز تربیت معلم خبر داده و گفته بود: بر خلاف سالهای گذشته تمامی ظرفیتهای مراکز تربیت معلم کنکور و کنکور کاردانی به کارشناسی به فرهنگیان اختصاص یافته است.
در پی عدم اجرای قوانین مصوب مجلس و ابلاغ مصوبات دولت به مجلس توسط احمدی‌نژاد، علی لاریجانی پیشتر در اوایل مردادماه تهدید کرده بود که چنان چه روند عدم اجرای مصوبات مجلس توسط دولت ادامه یابد، مجلس از "ابزارهای نظارتی" خود استفاده خواهد کرد.

No comments:

Post a Comment