Saturday, October 23, 2010

دانشجویان حامی دولت، مانع سخنرانی اسفندیار رحیم مشایی شدند

با مخالفت دانشجویان حامی دولت، سخنرانی اسفندیار رحیم مشایی (رئیس دفتر محمود احمدی نژاد) به جای رئیس دولت، در همایش جشنواره ملی قرآن منتفی شد.


به گزارش فارس، بعد از آنکه اعلام شد مشایی به جای احمدی نژاد در مراسم اختتامیه بیست‌وپنجمین همایش جشنواره ملی قرآن سخنرانی خواهد کرد، دانشجویان تهدید کردند که به هنگام سخنرانی رئیس دفتر احمدی نژاد، محل سالن را ترک خواهند کرد.
این گزارش حاکی است، مراسم اختتامیه بیست‌وپنجمین همایش جشنواره ملی قرآن دانشگاه علوم پزشکی ایران که ۲ روز پیش با پیام آیت‌الله جوادی آملی و سخنرانی مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت آغاز شده بود، در حالی روز جمعه در سالن همایش‌ رازی برگزار شد که پیش از این مسئولان نهاد ریاست جمهوری به دانشجویان گفته بودند احمدی نژاد سخنران این همایش خواهد بود، اما روز گذشته سخنران این همایش از احمدی‌نژاد به مشایی تغییر یافت.
برهمین اساس، دانشجویان نخبه قرانی طی پیامی به مسئولان نهاد ریاست جمهوری اعلام کردند که در صورت حضور مشایی در این مراسم و به هنگام سخنرانی او، سالن را به نشانه اعتراض ترک خواهند کرد.

اما صبح امروز و بعد از تهدید دانشجویان به ترک سالن به هنگام سخنرانی، مسئولان وزارت بهداشت و نهاد ریاست جمهوری به دانشجویان گفتند که به جایی مشایی، بقایی در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

یکی از دانشجویان مسئول در این باره به فارس گفت: ما خطاب به مسئولان نهاد گفتیم اگر احمدی‌نژاد نمی‌تواند در این همایش حضور به هم رساند بهتر است بهبهانی وزیر راه را جهت سخنرانی به این همایش بفرستند چرا که ایشان برای سخنرانی در خصوص قرآن بسیار مناسب‌تر از مشایی است! وی همچنین نسبت به سخنرانی احتمالی بقایی نیز ابراز تاسف کرد و گفت: آیا بعد از مشایی تنها بقایی می‌توانست در مورد قرآن سخنرانی کند؟
اظهارات و سخنان حلقه ای از مشاوران و نزدیکان رئیس دولت طی سالهای اخیر - و بویژه ماههای گذشته- انتقادات و اعتراضات زیادی را میان اصولگرایان و حامیان حکومت برانگیخته است.

No comments:

Post a Comment