Saturday, September 11, 2010

ایجاد دیوار حائل بین دختران و پسران در دانشکده علوم اقتصادی

در راستای تاکیدات نمایندگان رهبری در دانشگاهها و هشدار مقامات انتصابی وزارت علوم مبنی بر "اسلامی تر ساختن دانشگاههای کشور"، مسئولان دانشکده علوم اقتصادی تهران، با همکاری حراست آن مرکز، اقدام به ساختن دیواری در محوطه آن واحد دانشگاهی و در جهت جداسازی دختران و پسران کرده‌اند.

به گزارش کلمه، دانشجویان دانشکده علوم اقتصادی طی روزهای اخیر، شاهد اقدام مسئولان دانشکده به احداث دیواری در محوطه این دانشکده برای این جداسازی جنسیتی بوده‌اند.

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که در ابتدای سال تحصیلی گذشته، حراست دانشکده اقدام به نصب پرده برزنتی در محوطه دانشکده کرده بود که با مخالفت و اعتراض دانشجویان مجبور به برداشتن آن شد.
دانشجویان دانشکده علوم اقتصادی همچنین خبر داده‌اند که همزمان با این اقدام، حراست دانشکده چند مامور زن نیز استخدام کرده است که وظیفه آنها تذکر به دانشجویان دختر در خصوص آنچه رعایت شئون اسلامی می نامند، خواهد بود.
دانشکده علوم اقتصادی که پیش از این تحت عنوان دانشکده امور اقتصادی و دارایی شناخته می‌شد، جدا از دیگر دانشگاههای شهر تهران به فعالیت می‌پردازد و به صورت نیمه متمرکز دانشجو می‌پذیرد.
گفتنی است ریاست آن واحد دانشگاهی، از زمان روی کار آمدن محمود احمدی نژاد، به یکی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق به نام مهدی صادقی واگذار شده است که تاکنون چند استاد و کادر مطرح و مجرب آن دانشکده را اخراج و در عوض تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق را به سمت های مختلف منصوب کرده است.
لازم به ذکر است با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاهها، اجرای مصوبه ها و آیین نامه هایی در خصوص مسئله حجاب و بر خورد با دانشجویان با سرعت بیشتری به مرحله اجرا در آمده است.
در اردیبهشت ماه سال جاری و در آستانه سی امین سالگردِ انقلاب فرهنگی، داوود رنجبران، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها اعلام کرده بود که این نهاد، "اسلامی کردن دانشگاه ها را از طریق شورایِ اسلامی شدنِ دانشگاه‌ها پیگیری می‌کند."
در همین رابطه، جلیل دارا، سرپرست وزارت علوم نیز، بدحجابی در دانشگاه را به دلیل بی علاقگی و یا ناآگاهی دانشجویان به علم‌آموزی دانسته و از اجرای طرح‌های "توجیهی" حجاب برای روسای دانشگاه خبر داد.
وی با بیان این موضوع که باید یک نوع هماهنگی در سیاست های عفاف و حجاب شکل بگیرد، گفته است: " آموزش تنها یک جنبه از فرهنگ سازی است و بخشی از آن نیز تبیین رعایت ضوابط حجاب و پوشش در دانشگاه و جامعه است، ما نیز به نوبه خود سعی می کنیم این طرح را در سطح دانشگاهها نهادینه کنیم."
چندی پیش نیز، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی درباره روند اجرای طرح حجاب و عفاف در سال تحصیلی جدید گفته بود:"علاوه بر دانشجویان، به خانواده آنها هم در این باره توضیحات لازم ارایه می شود. به دانشجویان هم می گوییم که بحث دانشگاه و بیرون از دانشگاه جداست و باید دانشجویان نه تنها مراقب وضعیت ظاهری خود بلکه باید مراقب وضعیت خود از ابعاد دیگر هم باشند."

No comments:

Post a Comment