Saturday, September 11, 2010

بازداشت یکی از دراویش گناباد و اعتراض جوانان شهر با تراشیدن موی سر

جـــرس: بعد از بازداشت یکی از دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی و تراشیدن موی سر وی توسط ماموران، گروهی از جوانان شهر گناباد، در اعتراض به این مسئله اقدام به تراشیدن سر خود نمودند.


به گزارش پایگاه خبری مجذوبان نور، محمد مروی از دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی ظهر روز دوشنبه ١۵ شهریورماه، به دستور دادستان گناباد، به اتهام "تمرد از دستور ماموران انتظامی" روانه زندان شد .

دلیل تمرد مروی این بوده است که ابتدائا تعدادی از مأمورین اداره امنیت عمومی شهرستان گناباد به كتابفروشی وی مراجعه کرده و خواستار جمع آوری عکسهای بزرگان سلسله نعمت اللهی گنابادی از محل كار وی شدند و وی بدلیل عدم قبول این دستور و درگیری با مأمورین، نهایتاً بازداشت گردید.


پس از انتقال محمد مروی به دادستانی و تفهیم اتهام تمرد از دستور پلیس، برای وی قرار بازداشت موقت صادر و روانه زندان گناباد شد و همزمان به دستور دادستان سر وی را تراشیدند.


گزارش مذکور همچنین آورده است مأمورین مجدداٌ به محل کار این درویش گنابادی بازگشته و با شکستن دربهای ورودی وارد مغازه وی شده و اقدام به جمع آوری عکسهای بزرگان عرفا از آنجا نمودند.


این اقدام مأمورین مورد اعتراض دراویش و اهالی حاضر در محل حاضرشد و گروهی از جوانان شهر نیز در اعتراض به این عمل دستگاه قضایی و امنیتی، اقدام به تراشیدن سر خود نمودند.


هنوز از برخوردهای احتمالی ماموران و مقامات قضایی با جوانان و همچنین وضعیت مروی، خبری منتشر نشده است.

No comments:

Post a Comment