Thursday, September 30, 2010

دولت آمریکا هشت مقام جمهوری اسلامی را بدلیل نقض مداوم و شدید حقوق بشر تحریم کرد

رییس جمهور ایالات متحده، طی دستوری که روز چهارشنبه هفتم مهر (٢۹ سپتامبر) صادر کرد، تحریم هایی را در مورد برخی مقامات جمهوری اسلامی – که آنها را در نقض حقوق بشر مسئول دانسته است- اتخاذ نمود.

به گزارش رویترز، باراک اوباما در این دستور هشت تن را به دلیل مسئولیت هایی که در جریان خشونت های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته داشته اند، در این لیست ناقضان حقوق بشر قرار داده است.

این افراد شامل محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران، صادق محصولی وزیر کشور وقت، غلامحسین محسنی اژه ای وزیر وقت اطلاعات، سعید مرتضوی دادستان وقت تهران، حیدرمصلحی وزیر اطلاعات کنونی، مصطفی نجار وزیر کنونی کشور، احمدرضا رادان معاونت فرماندهی کل نیروی انتظامی، حسین طائب فرمانده وقت بسیج و رییس کنونی سازمان اطلاعات سپاه می شود.

بر اساس این گزارش، دستور فوق، ابزارهای جدیدی را در اختیار آمریکا می گذارد که مقاماتی که به نقض حقوق بشر در دولت ایران پرداخته اند را مورد هدف قرار دهد. در نتیجه این عمل هر ملکی که این افراد در آمریکا داشته باشند یا در کنترل افراد آمریکایی باشد مسدود می شود و افراد آمریکایی از تجارت ومراوده تجاری با این افراد ممنوع شده اند. همچنین ممنوعیت صدور ویزا برای این افراد نیز بخشی از این دستور به شمار می رود.

درادامه این دستور شرح دلایل قراردادن افراد یاد شده در فهرست فوق الذکر آمده است؛ که از طریق سایت وزارت خارجه آمریکا قابل دسترسی است.

No comments:

Post a Comment