Tuesday, September 7, 2010

مهمانپرست: دفاع از سكينه محمدی نبايد تبديل به موضوع حقوق بشری شود

سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی با ادعای اينكه قتل و خيانت دو تخلف عمده سكينه محمدي آشتياني بوده است، گفت: دفاع از فردي كه به جرم قتل در حال محاكمه است نبايد تبديل به موضوع حقوق بشری شود.

خبرگزاری حکومتی ایرنا: رامين مهمانپرست روز سه شنبه در نشست هفتگي با خبرنگاران رسانه‌هاي داخلي و خارجي اين مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاري در مورد آخرين وضعيت و تصميم در مورد سكينه محمدي آشتياني مطرح كرد

اين خبرنگار پرسيد: وزراي خارجه ايتاليا و فرانسه خواستار مذاكره با مقامات جمهوری اسلامی در اين خصوص شده اند، واكنش وزارت خارجه در اين خصوص چيست؟ سخنگوي وزارت خارجه گفت: اينكه برخي از مقامات كشورهاي اروپايي از جمله وزراي خارجه ايتاليا و فرانسه اظه.ار تمايل به برگزاري نشستي با وزير خارجه ما داشته‌اند تا گفت و گوهايي انجام دهند، مي‌تواند اقدام مثبتي باشد.

وي گفت: اگر مقامات كشورهاي اروپايي مايل باشند در مورد مسايل دوجانبه و مسايل بين‌المللي گفت و گو كنيم بحث‌هاي بسياري براي طرح كردن داريم كه مي‌تواند براي دو طرف مفيد باشد.

به گفته وي، اما اينكه آنها بر اساس اطلاعات نادرست مطالبي را مطرح كنند كه ممكن است براي شان آنها نيز مناسب نباشد، آن را بايد با اطلاع رساني دقيق تر تكميل كرد.
وي گفت: اگر آزادي همه كساني كه مرتكب قتل شده‌اند به عنوان دفاع از حقوق بشر تلقي شود همه كشورهاي اروپايي مي‌توانند ليست افرادي كه در كشور خودشان به جرم قتل زنداني هستند را با هم مبادله كنند و براي دفاع از حقوق بشر همه قاتلين را آزاد كنند.

مهمانپرست گفت: سكينه محمدي آشتياني دو جرم دارد، يكي مربوط به مشاركت در قتل همسرش است كه براي صدور حكم در حال رسيدگي است.

مهمانپرست تصريح كرد كساني كه نگران وضعيت خانم محمدي هستند، بهتر است نگران شرايط بازماندگان مقتول نيز باشند چرا كه آنها فردي را از دست داده اند.

وي به جرم دوم سكينه محمدي آشتياني اشاره كرد و گفت: جرم دوم وي خيانت به همسر و ارتباط نامشروع با مردان متعدد است. در فرهنگ غرب حتي كساني كه به ارزش و اصالت خانواده هم اعتقادي ندارند نسبت به خيانت افرادي كه به هم متعهد مي‌شوند حساس هستند. حداقل اين گونه وانمود مي‌كنند كه نسبت به خيانت در روابط با يكديگر بسيار حساسند.
وي گفت: صدور حكم خانم محمدي به خاطر روابط نامشروع متوقف شده و مجددا در حال بررسي است و صدور حكم براي مشاركت در قتل در حال انجام است.

No comments:

Post a Comment