Tuesday, September 7, 2010

لایحه حمایت از خانواده را به رای بگذارید تا ببینید نود درصد زنان مخالف هستند

خبرگزاری هرانا - یک فعال حوزه زنان معتقد است اگر لایحه حمایت از خانواده در بین زنانی که نسبت به این لایحه آگاه هستند، به رفراندوم گذاشته شود، بیش از 90 درصد از زنان به آن رای منفی می‌دهند زیرا در این لایحه زن به عنوان شهروندی درجه دو و ابزاری در دست مرد تعریف شده است و گویا مرد هر چه می‌خواهد می‌تواند بر سر همسرش بیاورد.

به گزارش ایلنا خدیجه گلین‌‌مقدم فعال حوزه زنان گفت: وقتی جنگ شد در جنگ مشارکت جدی داشتیم، احساس می‌کنیم دین و کشور ما به خطر افتاده است و باید تلاش کرد تا مملکت آرام شود، تا ملت زندگی آرامی داشته باشند. حال که لایحه حمایت از خانواده در مجلس مطرح شده است نیز احساس می‌کنیم باید برای دفاع از مملکت خود به این لایحه اعتراض کنیم.

او گفت: با لایحه حمایت از خانواده مخالف هستم و این لایحه را جنگ علیه بنیان خانواده در ایران می‌دانم.

این فعال حوزه زنان گفت: قانون وضع می‌شود تا مردم آرامش داشته باشند اما لایحه حمایت از خانواده باعث شده است که آرامش در بین بسیاری از زنان جامعه از بین برود اگر یک رفراندوم در میان زنان کشور برگزار شود و از آنها در رابطه با لایحه حمایت از خانواده سئوال شود بیش از 90 درصد از زنانی که نسبت به لایحه حمایت از خانواده آگاهی دارند به این لایحه رای منفی می‌دهند.

گلین‌مقدم تصریح کرد: در ماده 23 لایحه حمایت از خانواده که به موضوع ازدواج مجدد پرداخته شده رضایت همسر اول فقط به عنوان یکی از ده شرط در نظر گرفته شده و این یعنی اینکه در 9 شرط دیگر مرد بدون اجازه همسرش می‌تواند ازدواج مجدد داشته باشد.

این فعال حوزه زنان اظهار کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که ترویج ازدواج مجدد و موقت ایرانی یک توطئه علیه بنیان خانواده است و در واقع ازدواج مجدد و موقت مردان نوعی برده‌داری نوین بر علیه زنان محسوب می‌شود.

او توضیح داد: می‌گوئیم برده‌داری نوین زیرا مردانی که پول بیشتری داشته باشند می‌توانند زنان بیشتری اختیار کنند و در واقع زنان بی‌پول و نیازمند به بردگی مردان ثروتمند درمی‌آیند.

گلین‌مقدم تصریح کرد: ترویج تعدد زوجات در ایران به نام اسلام و البته به کام مردان هوس‌ران است و در صورتی که ازدواج مجدد در لایحه حمایت از خانواده تصویب شود جرم و جنایت خانگی افزایش می‌یابد و زنان اعتماد خود را نسبت به همسران خود از دست می‌دهند و این باعث افزایش افسردگی در میان زنان می‌شود. فساد و بی‌بند‌باری در جامعه افزایش می‌یابد، وقتی زنی احساس کند که همسرش روابطی در بیرون از خانه دارد،او نیز به تلافی‌گویی برمی‌خیزد و همین باعث رواج فساد در کشور می‌شود.

این فعال حوزه زنان گفت: تصویب ماده 23 لایحه حمایت از خانواده باعث می‌شود نظام خانواده از هم بگسلد و در این میان فرزندان آسیب جدی می‌بینند. فرزندان مردانی که ازدواج مجدد داشتند حتی گاهی از فرزندان طلاق نیز وضعیت بدتری دارند. او ادامه داد: در لایحه‌ای که می‌توان آن را لایحه ضد خانواده نامید قربانی اصلی مادران و فرزندان هستند

No comments:

Post a Comment