Saturday, January 1, 2011

نازنین خسروانی در دیدار با خانواده اش: قرص های قلبم را به موقع نمی دهند


آژانس ايران خبـــــــــــــر: پس از دو ماه از بازداشت، نازنین خسروانی در دیدار با خانواده اش: بازجویی های من ۱۱ روز پیش تمام شد، قرص های قلبم را به موقع نمی دهند

اعظم افشاریان، مادر نازنین خسروانی در خصوص اولین ملاقات با دخترش و وضعیت جسمی و روحی او روز گذشته به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: «امروز برای من خیلی روز خوبی بود که توانستم چهره ماه دخترم را ببینم. وضعیت روحیش که خیلی خوب بود. اما درباره بیماری قلبیش گفت که واقعا در اذیت است.نازنین گفت داروهای من را به موقع نمی دهند و دو بار به جای رسیده ام که کارم به بهداری زندان کشیده و در آنجا قرص زیر زبانی به من دادند. خیلی ناراحت بود از اینکه چرا چنین رفتاری می شود، داروهایش را به موقع نمی دهند تا مجبور به تجویز داروی دیگری شوند.»

روز گذشته خانواده نازنین خسروانی موفق شدند پس از گذشت دو ماه از بازداشت این روزنامه نگار او را به صورت کابینی ملاقات کنند. در این ملاقات او خبر داده است که بازجویی هایش از ۱۱ روز پیش تما م شده و اکنون منتظر دادگاهش است. او همچنین از سرمای داخل زندان ، کمبود لباس گرم و تشدید بیماری قلبیش خبر داده است.

اعظم افشاریان گفت: «نازنین در ضمن گفت جایمان خیلی سرد است . لباس گرم نداریم. و لباسی هم که من چند هفته پیش با خواهش و تمنا به ماموران زندان داده بودم تا به او برسانند بهش نداده بودند.»

مادر نازنین خسروانی اما در خصوص روشن نبودن وضعیت پرونده او به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: «نازنین ازمن سوال کرد من کی آزاد می شوم و پرونده ام درچه وضعیتی است؟ وکیلش قبلا به ما گفته بود، زمانی که نازنین تفهیم اتهام شود شعبه رسیدگی پرونده به او ابلاغ م شود و به خود نازنین هم خبر می دهند اما خودش که کاملا بی خبر بود و گفت آخرین بازجویی من ۱۱ روز پیش در تاریخ ۲۸ آذرماه تمام شده و تفهیم اتهام شده ام و از ۱۱ روز پیش دیگر با من کاری نداشتند.»

مادر نازنین خسروانی که اکنون در بند ۲۰۹ اوین به سر می برد گفت: « از زندان که بیرون آمدم با خانم غیرت وکیل دخترم تماس گرفتم که ایشان هم گفت ظرف این چند روز به او ابلاغی نشده است و گفتند شنبه به دادسرایی که احتمال می دهد پرونده نازنین به به آنجا فرستاده شده باشد می رود و پیگیری می کند. من هم خودمم به دادگاه انقلاب می روم تا بلکه بتوانم متوجه شوم پرونده در کدام شعبه است.»

اعظم افشاریان با اشاره به اینکه ملاقات امروزش با دخترش تصادفا صورت گرفته است، گفت:« این ملاقات واقعا شانسی بود. دیروز و روز قبلش به دادستانی رفته و نامه نوشته بودم، معاون دادستان هم خیلی همراهی کردند و نامه ای رو نامه ای من نوشتند تا دادستان سریعا رسیدگی کند. آقای دفتردار هم خیلی همراه بودند او به من قول داد که اگر تا ۱۲ شب هم دادستان نامه ای روی نامه شما بزند من به منزل شما زنگ می زنم و خبر می دهم ولی دیشب که خبری نشد. امروز من هم ناامید و هم امیدوار به اوین رفتم که اولش با برخورد تند یکی از مسولان زندان مواجه شدیم که گفتند امروز هم ممنوع الملاقات است. خواهش کردم که اگر می شود با ما با کمی آرامش بیشتری برخورد کند و با بازجویش صحبت کند شاید او اجازه ملاقات بدهد که گفت بنشینید خبرتان می کنم و پس از چند دقیقه برگشت و گفت بله اجازه ملاقات دارید.»

اعظم افشاریان همچینن با اظهار اینکه نازنین از وضعیت ملاقات امروزش ناراحت بوده است، گفت: « نازنین در ابتدا نمی خواسته به ملاقات بیاید می گفت بعد از دوماه که اجازه تلفن و ملاقات نداشتم حالا در این مرحله باید به من ملاقات حضوری می دادند.»

کمپین بین المللی حقوق بشردرایران

No comments:

Post a Comment