Tuesday, January 18, 2011

دیدار مهدی کروبی با خانواده نازنین خسروانی

به گزارش خبرنگار کلمه، مهدی کروبی در این دیدار با انتقاد از بازداشت روزنامه‌نگاران در سالهای اخیر، به برخوردهای غیرمنصفانه و اعمال محدودیت برای وکلا، دانشجویان، اساتید دانشگاه، روحانیون و فعالان زن اشاره کرد و گفت: باید نسبت به نامهربانی‌ها و بی‌توجهی‌های این چند وقت اخیر صبر و تحمل داشت، چون پایان دوران سخت نزدیک است.
در این دیدار اعظم افشاریان، مادر نازنین خسروانی نیز با ابراز ناراحتی شدید و نگرانی فراوان نسبت به وضعیت فرزندش، گزارش کوتاهی از روند پیگیری‌های انجام‌شده ارائه کرد.

مادر نازنین خسروانی با اشاره به اینکه این روزنامه نگار بیش از ۵۰ روز از بازداشتش را در سلول انفرادی و بدون حق استفاده از هواخوری گذرانده است، گفت: فرزندم ناراحتی قلبی دارد، جسم لاغر او حالا نحیف‌تر شده، همین شرایط، وضعیت جسمی نازنین را روز به روز بدتر کرده است، آنچنان که در آخرین ملاقات، فرزندم که بیش از اندازه لاغر شده بود، از سرمای شدید هوا و بی‌توجهی مسئولان زندان نسبت به این وضعیت به شدت گلایه کرد.

به گفته این مادر، نازنین خسروانی روزنامه‌نگار زندانی بیش از ۸۰ روز است که در زندان اوین و در شرایط بسیار سخت نگهداری می‌شود، و در این مدت پدر بیمار او نتوانسته با او ملاقات کند و همه‌ی چشم امیدش به آزادی فرزندش است.

بعد از سخنان پر از نگرانی مادر نازنین خسروانی، مهدی کروبی با تقدیر از استقامت خانواده و تلاش‌های مادر این روزنامه‌نگار در‌بند، ابراز امیدواری کرد که مسوولان قضایی هرچه سریع‌تر با توجه به شرایط جسمی این دختر جوان و وضعیت خانواده، امکان آزادی و بازگشت او به کانون خانواده را فراهم کنند.

نازنین خسروانی، روزنامه‌نگار روزنامه‌های اصلاح طلب، ۱۲ آبان ماه امسال در منزل پدری خود بازداشت و بیش از ۵۰ روز در سلول‌های انفرادی زندان اوین نگهداری شد. او اکنون نزدیک به ۸۰ روز است که در بازداشت موقت و منتظر تعیین تکلیف است، براساس ابلاغیه دادگاه، اولین جلسه محاکمه‌ی او روز ۱۱ بهمن ماه در شعبه‌ی ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار می‌شود.

No comments:

Post a Comment