Sunday, January 16, 2011

دیدار رهبر معظم انقلاب با امام زمان در بیابان

سایت روز: به دنبال اعتراضات مردم به نتایج پس از انتخابات، و افزایش انتقادها از آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری‌اسلامی - که باعث شد حتی کسانی هم‌چون محمد نوری‌زاد هم نامه‌های انتقادی به وی بنویسند - برخی نزدیکان رهبر جمهوری‌اسلامی تلاش می‌کنند تاچهره وی را بازسازی کنند.دستور به رسانه‌ها برای استفاده از لفظ "امام خامنه‌ای"، انتشار ویژه‌نامه‌های متعدد و سخن گفتن از زندگی ساده وی، از جمله این تلاش‌ها بوده است. انتشار ویژه‌نامه‌هایی چون "تداوم آفتاب" که توسط روزنامه جام‌جم و ویژ‌ه‌نامه "سیره امین" توسط معاونت سیاسی نهاد نمایندگی ولایت‌فقیه در دانشگاه‌ها از جمله این اقدامات است.اما اخیرا این تعریف و تحسین‌ها به راهی جدید رفته است و برخی از اطرافیان رهبر جمهوری‌اسلامی، سخن از کرامات ویژه وی و دیدارهای‌اش با "امام زمان"خبر داده اند؛بسیاری دیگر نیز از "عنایت ویژه امام زمان" به وی سخن می‌گویند و آیت‌الله خامنه‌ای را "نظرکرده" ائمه می‌دانند.

دیدار با امام زمان

تاکنون نقل‌قول‌های زیادی از دیدارهای رهبر جمهوری‌اسلامی با امام زمان منتشر شده؛ نقل‌قول‌هایی که عموما یا از سوی نزدیکان وی صورت گرفته است و یا به نقل از افرادی که در حال حاضر در قید حیات نیستند.

از این جمله می‌توان به سخنان اخیر آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه تهران، در گفت‌گو با ویژه‌نامه "سیره امین" اشاره کرد. وی در این مصاحبه ادعا کرده است که آیت‌الله خامنه‌ای "ذخیره خداوند" است که برای رفع مشکلات به بیابان یا مسجد جمکران می‌رود و با امام دوازدهم شیعیان خلوت می‌کند: "در تمام مشکلاتی که برایش پیش می‌‌‌آید قبلش یا بیابان می‌رود و با حضرت خلوت می‌کند یا جمکران می‌رود و یا حرم حضرت رضا می‌رود، آنجا را در بغل می‌گیرد و کلید را از آنها می‌گیرد و درب‌ها را باز می‌کند. حضور در بیابان‌ها یا در مسجد جمکران برای رفع مشکلات سیره مستمر زندگی حضرت آقا بوده و هست."

صدیقی آن‌طور که وب‌سایت "صالحات" گزارش کرده، پیش از این در مراسمی ادعا کرده بود امام دوازدهم شیعیان در پیامی، رهبری و عملکرد وی را تائید کرده است. به نوشته این سایت، پس از این سخنان "آقاي صديقي روي منبر اين مطلب را گفت و آن را نتوانست تمام كند. همين كه خواست تمام كند فرياد گريه جمعيت و حضار بلند شد. ديدند اين جمعيت بسوي آقا دارند حمله مي‌كنند كه به عنوان تبرك به ايشان دست بزنند. آقا را بردند و ديگر نتوانستند جمعيت را اداره كنند."

وی همچنین در همین سخنرانی ادعا می‌کند که آیت‌الله خامنه‌ای به دیدار امام دوازدهم شیعیان رفته و با وی به گفت‌گو نشسته است.

وی همچنین ماه گذشته در سخنانی گفته بود که امام دوازدهم شیعیان در صحرای عرفات آیت‌الله خامنه‌ای را دعا کرده است: "در عرفات ديدم وجود نازنين امام عصر ارواحنا فداه به مقام معظم رهبري با اسم دعا مي‌كرد."

صدیقی، در سخنانی دیگر، این‌چنین به توصیف رهبر جمهوری‌اسلامی و رابطه وی با امام دوازدهم شیعیان پرداخته بود:"مرحوم آیت‌الله احمدی میانجی ازعرفای زمان و از شاگردان آیت‌الله بهجت(ره) بودند. ایشان به محضر امام زمان(عج) شرفیاب شده بودند، در یکی از تشرفات گفتند که از امام زمان در خصوص رهبری آقا سید علی سوال کردم: آقا! نظتان در مورد ایشان چیست؟ امام زمان (عجّل الله تعالي فرجه الشّریف) فرمدند: ایشان از ما هستند."

اما روایت‌های دیگری هم از چنین ملاقات‌ها و تاییدهایی وجود دارد. آیت‌الله مهدی احدی، از اساتید حوزه علمیه قم، در این‌باره چنین گفته است: "جمعی در 27 خرداد 1372 به محضر آقا ولی عصر (ارواحنا له الفدا) می‌رسند. این مطلب از قضایایی است که مسجل است برای ما و برای دوستان ما در مسجد... این افراد ده سئوال می‌پرسند. در یکی از سئوالات می‌پرسند: آیا انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مورد عنایت شما بود؟ فرمودند بله مورد عنایت من بود."

در هنگام سفر آیت‌الله خامنه‌ای به قم نیز، یکی از سایت‌های اصول‌گرا مدعی شده بود که امام زمان به دیدار آیت‌الله خامنه‌ای رفته است: "صبح قبل از آنكه كسی متوجه شود، آقا به مسجد جمكران رفتند و بدون برنامه قبلی وارد مسجد جمكران شدند. وقتی آقا وارد شدند نمی‌دانید چه حال و هوایی بر مسجد حاكم بود، اما می‌شود فهمید كه مولا و سرور همه اهل عالم به استقبال ایشان آمده ‌بودند، وای چه هوایی و چه روحانیتی بر این فضا حاكم است."

خامنه‌ای ذره‌ای هوی و هوس ندارد

علاوه بر روایات مربوط به دیدار رهبر جمهوری‌اسلامی با امام دوازدهم شیعیان، بسیاری از روحانیون نیز به تحسین زندگی شخصی وی پردا‌خته‌اند.

از جمله آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به "مشرق‌نیوز"گفته است در وجود آیت‌الله خامنه‌ای "ذره‌ای هوا و هوس و ریاست طلبی" وجود ندارد. وی همچنین اضافه کرده است که: "آیت‌الله خامنه‌ای حاضر است برای دفاع از اسلام جان خود را هم بدهد."

پیش از این محمدعلی رامین، معاون سابق مطبوعاتی وزارت ارشاد، در سخنانی خواستار آن شده بود که رسانه‌ها از آیت‌الله خامنه‌ای با لفظ "امام" نام ببرند؛ پروژ‌ه‌ای که در همان ابتدا شکست خورد.

محمدحسن رحیمیان نماینده ولی ‌فقیه در بنیاد شهید گفته که امام دوازدهم شیعیان در جریان حوادث ۱۸ تیر ماه سال ۱۳۷۸ خواستار بیرون کردن میمون‌ها (اصلاح‌طلبان) از قم و تهران شده بود. وی در این سخنرانی گفته که در جریان حوادث ۱۸ تیر امام دوازدهم شیعیان به خواب پدر شهیدی آمده و به او گفته: "آقای احمدی! برو نزد آقای فاضل لنکرانی و به ایشان بگو قیام کند و این میمون‌ها [اصلاح‌طلب‌ها] را از قم و تهران بیرون بریزد." رحیمی ادامه داده که امام غایب شیعیان در خواب این پدر شهید گفته که "این‌ها [اصلاح‌طلب‌ها] خیال می‌کنند با توهین کردن به من، ‌دست از حمایت از نایب‌ام بر می‌دارم. من از نایب‌ام حمایت می‌کنم."

به گفته نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، این فرد نقل می‌کند امام زمان در حالی که این سخنان را می‌گفت دستان خود را حرکت می‌داد که من با این حرکت دست‌ها "کابینه فلان [محمد خاتمی] جلوی صورتم شکل گرفت. چهره‌ها مبهم بود ولی سه چهره روشن بود. یکی در راسشان بود و دو نفر دیگرشان عطاالله مهاجرانی و عبدالله نوری بودند."

همچنین آیت‌الله مهدی احدی از اساتید حوزه علمیه قم گفته است امام دوازدهم شیعیان در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته دیده شده است. وی در یک سخنرانی که دوم خرداد ماه سال‌ جاری در قم ایراد کرده و متن سخنان وی در سایت مرکز تحقیقاتی جوادالائمه منتشر شده، گفته یک "قدیس" در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته با امام دوازدهم شیعیان دیدار و گفتگو کرده است. این روحانی به نقل از "قدیسی" که نامش فاش نشده، گفته امام زمان در این مراسم گفته که نظام جمهوری اسلامی "صاحب" دارد.

No comments:

Post a Comment