Monday, January 24, 2011

پاسخ قاطع شهیدان سرفراز جعفر کاظمی و محمد علی آقایی به خواست رژیم برای مصاحبه تلویزیونی و ندامت

شهیدان راه آزادی جعفر کاظمی و محمدعلی آقایی سه‌شنبه هفته گذشته به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده و توسط آخوندی با نام مستعار علوی از سر بازجویان وزارت اطلاعات و شکنجه‌گران در زندان اوین تحت فشار قرار گرفته بودند تا وادار به مصاحبه تلویزیونی شوند که با جواب قاطع رد این دو زندانی سیاسی مواجه شدند دژخیمان سپس آنها را برای اجرای حکم اعدام به پای جوبه دار بردند ولی به دلایل نامشخصی حکم ضدبشری اعدام در آخرین لحظات به تعویق افتاد. تا امروز این حکم را اجرا کردند.

گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، صبح امروز زمانی که خانواده آقای کاظمی همانند هر هفته عازم زندان اوین بودند و خود را برای ملاقات آماده می‌کردند از ورود به سالن منع شدند و به آنها خبر شوکه کننده اجرای حکم اعدام را دادند. خانواده آقای کاظمی خواستار تحویل گرفتن پیکر عزیزشان شدند که به آنها گفته شد بروید به پزشک قانونی و از آنجا تحویل بگیرید.

مجاهد شهید جعفر کاظمی ۴۸ساله متاهل و دارای ۲ فرزند می‌باشد. شغل او لیتوگراف است و لیتوگرافی تمامی کتب درسی و جزوات دانشگاه امیر کبیر را درشرکت خصوصی خود به عهده داشت او هم‌چنین در چند سال گذشته چاپ کتب درسی این دانشگاه و سایر موسسات را به عهده داشت. جعفر کاظمی روز ۲۷ شهریور در میدان ۷ حوض توسط ۴ ماشین مأموران وزارت اطلاعات محاصره و دستگیر شد و ۷۴روز در سلول انفرادی بند ۲۰۹ تحت شکنجه‌های و حشیانه جسمی و روحی قرار داشت. پرونده وی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارسال شد و توسط فردی به‌نام محمد مقیسه‌ای معروف به ناصریان از اعضای کمیسیون مرگ در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ محاکمه شد. مقیسه‌ای بر مبنای اتهاماتی مانند؛ محاربه، تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت نظام، سازماندهی دانشجویان امیر کبیر، رفت و آمد خانوادگی با زندانیان سیاسی سابق و موارد دیگر وی را به اعدام محکوم کرد. محمد مقیسه‌ای نسبت به زندانیان سیاسی سابق کینه‌ای عمیق دارد و بارها این را بیان کرده است. او به آنها می‌گوید: شماها را باید همان موقع اعدام می‌کردیم و اشتباه کردیم که چنین کاری را انجام ندادیم. این حکم توسط احمد زرگر رئیس شعبه ۳۶ تجدید نظردادگاه انقلاب مورد تأیید قرار گرفت. احمد زرگر از بازجویان دهه ۶۰ می‌باشد و خود او در شکنجه زندانیان سیاسی شرکت داشته است. زنده یاد جعفر کاظمی از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ می‌باشد او از سال ۱۳۶۰ تا اواخر سال ۱۳۶۹ در زندان به‌سر برد و تحت شکنجه‌های وحشیانه جسمی و روحی قرار داشت.

No comments:

Post a Comment