Sunday, January 9, 2011

چهل روز بی‌خبری از فرزاد اسلامی فعال دانشجویی دانشگاه آزاد


فرزاد اسلامی دانشجوی حقوق دانشگاه آزاد تهران مرکز و دبیر سابق تشکیلات کانون دانشجویان مسلمان دانشگاه آزاد، شامگاه ۱۳ آذرماه به همراه اسماعیل سلمان پور فعال دانشجویی سابق دانشگاه امیرکبیر توسط نیروهای بسیج در خیابان بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

به گزارش رهانا، سامانه خبری «خانه حقوق بشر ایران» با وجود گذشت بیش از یک ماه از بازداشت، اسلامی تا کنون هیچ‌گونه تماس با خانواده خود نداشته و خانواده‌ی وی در بی‌خبری مطلق از وضعیت این دانشجو به سر می‌برند.

این در حالی است که در این دوره بازداشت که نزدیک به ۴۰ روز به طول انجامیده، قرار بازداشت اسلامی برای سه بار تمدید شده است. دوشنبه هفته گذشته قرار بازداشت وی بار دیگر تمدید شده است.

بنابر اطلاع خبرنگار رهانا، در این مدت بازداشت اسلامی به شدت تحت فشارهای روحی و جسمی برای پذیرش اتهامات واهی از جمله قبول ارتباط با سفارت‌های خارج از کشور بوده است. اسلامی تمامی این اطلاعات را قویا رد کرده است.

همچین در طی روزهای گذشته چندین تن دیگر از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد به اداره اطلاعات احضار و مورد تهدید قرار گرفته‌اند.

فرزاد اسلامی فعال دانشجویی دانشگاه آزاد تهران مرکز پس از تحمل دو ترم محرومیت از تحصیل، از دانشگاه آزاد تهران مرکز به دانشگاه آزاد الیگودرز و سپس قم تبعید شد و در ترم جاری در قم مشغول تحصیل بود. وی پیش از این به اتهام تبلیغ علیه نظام در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

No comments:

Post a Comment