Thursday, January 6, 2011

وضعیت وخیم و از کار افتادگی دست راست آرش صادقی، دانشجوی زندانی در اوین

دست راست آرش صادقی، فعال دانشجوییِ زندانی، بعلت ضرب و شتم فراوان توسط ماموران زندان اوین، روز چهارشنبه از کار افتاد.

بازجویان وزارت اطلاعات این زندانی را به شدت مورد ضرب و شتم و بدرفتاری قرار دادند به طوری که با وضعیت وخیمی، اخیرا از انفرادی به بند ٣۵٠ زندان اوین منتقل شده است.

به گزارش صفحه فیس بوک آزادی آرش،آرش حال وی “بسیار نامساعدی” داشته و منبع فوق آورده است که معده وی خونریزی کرده و ریه اش به شدت عفونت کرده است.همچنین کتف آرش که در دوره قبلی بازداشتش شکسته بود، دوباره آسیب دیده، بطوریکه به گفته شاهدان، ضرب و شتم آرش به گونه ای بود که وی اکنون حتی قادر به ایستادن هم نیست.

گفتنی است آرش صادقی قبل از رفتن به حبس، این نکته را متذکر شده بود که در زندان به مبارزه ادامه خواهد داد و “روزگار را برای کودتاچیان در زندان تلخ خواهد کرد.”

طبق گزارشهای ارسالی هفته گذشته بازجویان وزارت اطلاعات این زندانی را به شدت مورد ضرب و شتم و بدرفتاری قرار دادند به طوری که با وضعیت وخیمی به بند ٣۵٠ زندان اوین منتقل شده بود.گفتنی است این دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی آن دانشگاه که تا اطلاع ثانوی از تحصیل محروم است، اخیرا در دادگاه تجدید نظر به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است.

صادقی همزمان به اوج گیری اعتراضات مردمی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، بازداشت شد و بیش از یک سال را در بازداشت موقت گذراند. او دوره بازداشت خود را در بندهای ۲- الف سپاه و ۲۰۹ وزارت اطلاعات گذرانده بود.با وجود آزادی وی به قید وثیقه، چندی پیش مامورین امنیتی به منظور بازداشت مجدد او به منزل پدریش یورش بردند، که او در آن زمان در منزل حضور نداشت، اما یورش ماموران باعث شوکه شدن مادر او و در نتیجه حمله قلبی و درگذشت آن مرحوم شد.

No comments:

Post a Comment