Thursday, June 10, 2010

اعتصاب سبز دانشجویان دانشگاه آزاد واحد های شهر تهران در روز 22 خرداد

دانشجویان دانشگاه آزاد واحد های تهران مرکز،تهران جنوب،تهران شمال،علوم تحقیقات روز 22 خرداد به دانشگاه نمی روند.

همچنین این دانشجویان از اساتید و کارمندان دانشگاه نیز خواسته اند تا در این اعتصاب به دانشجویان بپیوندند.

در این بیانیه آمده است: جیره خواران و مواجب بگیران مثلث تیغ و تسبیح و نفت در این یکسال هر چه در توان داشتند رو کردند و از هیچ شرمی ابا نداشتند و به همراه اربابان و جیره دهندگانشان خود بافتند و خود باور کردند و خود گریستند.

کنترل دانشگاه به دست خود ماست!دانشگاه خانه دوم ماست و هیچ کس بیش از ما مستحق استفاده از آن نیست.مردمان ما می بایست بد فرمانی مدنی و نافرمانی مدنی را تجربه کنند و به باور ما نقطه آغاز این تجربه دانشگاه است.

اگر یک روز در دانشگاه حاضر نشویم چه خواهند کرد؟

متن کامل بیانیه به شرح ذیل می باشد:

«به نام یگانه خالق آزادی»

نزدیک به یکسال از تقلب انتخاباتی صورت گرفته و تاراج اعتماد مردم این سرزمین می گذرد و دولت بر آمده از کودتا غافل از آنکه به سر نیزه می توان تکیه کرد ولی بر روی آن نمی توان نشست روی پایه های دروغ و ریا و جعل و تحریف و خرافه به پیش می رود.

اکنون با گذشت یکسال از خرداد ماه 1388 جنبش سبز مردم ایران نیز تولد یک سالگی خود را پشت سر گذاشته و می رود تا وارد دو سالگی خود شود.جنبشی که ریشه در شرافت مردمان دارد و با سرخی خون شهدای سبز خود آبیاری شده است و فراز و نشیب های بسیاری را به خود دیده است.

با توجه به تجربیات ارزشمند به دست آمده در طول یکسال گذشته لزوم تمرین و انجام حرکت های مدنی و خشونت پرهیز دیگری علاوه بر حضور در خیابان ها به چشم می خورد چه آنکه جنبش سبز مردم ایران تنها در کف خیابان ها خلاصه نمی شود و می بایست حضور سبز مردم و همبستگی ایشان به صورت های دیگر نیز تجلی پیدا کند.

سرکوب های وحشیانه صورت گرفته که هیچ حد و مرز اخلاقی و انسانی و اسلامی نمی شناسد شکل گیری و بروز مخالفت ها و مقاومت های مدنی را اجتناب نا پذیر می نماید.

جیره خواران و مواجب بگیران مثلث تیغ و تسبیح و نفت در این یکسال هر چه در توان داشتند رو کردند و از هیچ شرمی ابا نداشتند و به همراه اربابان و جیره دهندگانشان خود بافتند و خود باور کردند و خود گریستند.

نیرو های امنیتی و نظامی به همراه مزدوران بسیجی دانشجویان و استادانشان را بازداشت نموده و به جای کلاس درس روانه زندان ها نمودند.با باطوم و چماق و قمه و اسلحه و زنجیر به دانشگاه حمله نمودند و بسیاری از دانشجویان را از دانشگاه اخراج و از تحصیل منع نمودند و به جای ایشان مزدوران بله قربان گویشان را با سهمیه های آنچنانی وارد دانشگاه ها نمودند تا بلکه به زعم خود بتوانند صدای دانشگاه را خفه کنند اما پیکر نحیف و رنجور و زخم خورده دانشگاه افتان و خیزان به حیات انتقادی خود ادامه داده است و بار ها ثابت نموده است که دانشگاه زنده است و زنده خواهد ماند.

حلقه سخت کودتا به همراه بازوان سرکوبش که فکر می کرد می تواند کنترل دانشگاه را در دست گیرد اکنون سخت گیج شده است و نقشه های شوم خود را بر آب می بیند.

دانشجویان عزیز!اساتید گرامی!کارمندان محترم!

کنترل فضای دانشگاه نه به دست عوامل انتظامات و حراست و نه به دست کمیته های ظالمانه انضباطی است و نه به دست بسیج است و نه به دست سایر عوامل امنیتی!

کنترل دانشگاه به دست خود ماست!دانشگاه خانه دوم ماست و هیچ کس بیش از ما مستحق استفاده از آن نیست.مردمان ما می بایست بد فرمانی مدنی و نافرمانی مدنی را تجربه کنند و به باور ما نقطه آغاز این تجربه دانشگاه است.

اگر تجمعات مسالمت آمیز ما را سرکوب می کنند و همکلاسی ها و اساتیدمان را به بند می کشند و زندان می افکنند و برای کارمندان زحمت کشی که برای ما دلسوزی می کنند پرونده ها می سازند؛اگر یک روز در دانشگاه حاضر نشویم چه خواهند کرد؟

ما دانشجویان اعلام می داریم که روز شنبه 22 خرداد ماه 1389 همزمان با سالگرد کودتای انتخاباتی صورت گرفته در اعتراض به:

تقلب آشکار در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و دزدیده شدن رای مردم
وقایع رخ داده پس از انتخابات و قتل تعدادی از هموطنانمان
بازداشت همکلاسی ها و اساتیدمان و ممنوع التحصیل و ممنوع التدریس کردن تعدادی از ایشان
از حضور در دانشگاه و کلاس های درس خود داری خواهیم نمود و از اساتید و کارمندان محترم نیز می خواهیم تا با خود داری از حضور خود بر سر کلاس های درس و محیط اداری دانشگاه در این اعتصاب سبز با ما همراه شوند و دوشادوش مردم عزیزمان در اعتراضات مدنی و مسالمت آمیز شرکت نمایند.

No comments:

Post a Comment