Sunday, June 27, 2010

انتقال دانشگاه خواجه نصیر به مراغه جدی است

نماینده مردم تبریز درباره خبری که از سوی استاندار آذربایجان شرقی مبنی بر انتقال دانشگاه خواجه نصیر از تهران به مراغه اعلام شد، گفت: سیاست تمرکز زدایی از پایتخت یا انتقال برخی دانشگاهها به خارج از تهران باعث تقویت انتقال دانشگاه خواجه نصیر به مراغه می شود.

محمد حسین فرهنگی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: موضوع انتقال دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از تهران به شهرستان مراغه دارای منطقی قوی است چون اوج فعالیت های علمی خواجه نصیر در شهر مراغه بوده و چنین منطقی توجیه می کند که این دانشگاه در شهر مراغه باشد.

وی با اشاره به سیاست دولت برای بررسی انتقال برخی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی به خارج از تهران گفت: سیاست تمرکز زدایی یا انتقال برخی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی به خارج از تهران مطرح است و این سیاست باعث تقویت ایده انتقال دانشگاه خواجه نصیر به خارج از تهران می شود البته هر کاری از این قبیل با مشکلات و موانع جدی خود روبرو است که باید با بحث های کارشناسی مرتفع شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به برخی از موانع گفت: طبیعی است افرادی که در مرکز کشور هستند تمایل چندانی برای انتقال به خارج از تهران ندارند اعضای هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیر نیز می توانند از این دست باشند اما با تامین برخی مقدمات و امکانات مورد نیاز می توان انتقال دانشگاه خواجه نصیر از تهران به مراغه را محقق ساخت.

محمد حسین فرهنگی که در جلسه مطرح شدن موضوع انتقال دانشگاه خواجه نصیر از تهران به مراغه حضور داشته است، درباره کیفیت یا جزئیات این جابجایی گفت: موضوع در حال حاضر در حد طرح مسئله است و پیشرفتی نداشته است.

No comments:

Post a Comment