Saturday, June 26, 2010

مدير کل‌ زندان‌هاي کرمان: ورودي زندان‌هاي استان هشت درصد رشد داشته است

جرس: مدير کل زندان‌هاي استان کرمان با ابراز نگراني از افزايش ورودي زندانيان اين استان نسبت به سال گذشته، اظهار كرد: سال گذشته ورودي زندان‌هاي استان کرمان 18 هزار و 200 نفر بود که اين رقم در سال جاري هشت درصد رشد داشته است.

80 درصد زندانیان بدون سابقه قبلی هستند.
به گزارش ایسنا، رمضان اميري در جمع خبرنگاران اظهار كرد: 70 تا 80 درصد زندانيان استان کرمان بدون سابقه هستند و براي اولين بار زنداني شده‌اند.

مدير کل زندان‌هاي استان کرمان با بيان اين‌که جرم اکثر زندانيان كرمان در ارتباط با جرايم مواد مخدر است، بيان کرد: 65 تا 75 درصد زندانيان کرمان در ارتباط با جرايم مواد مخدر محکوم به حبس شده‌اند.

وي کمترين سن زندانيان زندان‌هاي کرمان را 11 سال ذکر کرد و افزود: در سال جاري بيش از 500 نفر به دليل عدم پرداخت مهريه و نفقه وارد زندان استان کرمان شده‌اند و سال جاري بيش از 1000 زن وارد زندان‌هاي كرمان شده‌اند.

مديرکل زندان‌هاي استان کرمان وجود برخي گزارش‌ها مبني بر تبعيض ميان زندانيان در مورد ارايه خدمات به آنها را تکذيب و تصريح کرد: در زندان‌هاي استان کرمان ارايه خدمات براي همه زندانيان يکسان است و هيچ گونه تبعيضي ميان زندانيان وجود ندارد.

وي با اشاره به بازداشت يکي از مسئولان استان کرمان در روزهاي گذشته، محل نگهداري وی را زندان مرکزي شهر کرمان ذکر کرد و افزود: زندان محل نگهداري متهمان است حالا چه مسئول باشد و چه غير مسئول.

اميري خاطرنشان کرد: اندرزگاهاي جرايم عمومي، مشخص است اما شخصيت‌هايي هستند که مي خواهند در مکاني باشند که حتي سيگار هم مصرف نشود و ما اين افراد را در چنين مکان‌هايي نگهداري مي‌کنيم.

No comments:

Post a Comment