Saturday, June 12, 2010

بروجردی: شرایط کنونی زندان‌های کشور به هیچ عنوان ناقض حقوق بشر نیست

جرس: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن دیدار از زندان مرکزی کرمان، از شرایط زندان‌های کشور ابزار رضایت کرد و آن را به هیچ‌وجه ناقض حقوق بشر ندانست.

به گزارش ایسنا، علاء الدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در بازدید اعضای این کمسیون از زندان مرکزی کرمان، گفت: شرایط کنونی زندان‌های کشور به هیچ عنوان ناقض حقوق بشر نیست، این در شرایطی است که وضعیت نامطلوب و غیر انسانی در زندان‌های دیگر کشورها کاملا مشهود است.

وی مدعی شد: با وجود تسهیلاتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای زندانیان با جرم های مشخص در زندان ها فراهم آورده است، ما به نقض حقوق بشر متهم هستیم و کسانی که حقوق بشر را نقض می کنند، مدعی حقوق بشر هستند و علیه ما ادعا دارند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای با اشاره به شرایط جغرافیایی ایران در بین کشورهای همسایه، بیان کرد: شرایط کشورهای همسایه ما به ویژه افغانستان به دلیل اینکه بزرگترین تولید کننده مواد مخدر است، بر روی کشور تاثیرات سوئی دارد.

بروجردی در ادامه وضعیت و امکانات و تجهیزات زندان مرکزی کرمان را رضایت‌ بخش دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت در زندان کرمان به بهترین نحو انجام شده است.

این در حالی است که چندی پیش نماينده اروميه در مجلس، اعلام کرد که اكنون در زندان‌هاي اروميه نزديك به دو برابر ظرفيت، زنداني وجود دارد كه با مشكلات زيادي مواجه هستند. وی مشكلات رفاهي شديد، جا و مكان، امكانات آسايشي و غذا را از جمله این مشکلات عنوان کرد.

گفتنی است در یک سال اخیر، تعداد زیادی از زندانیان در زندان‌های سراسر کشور به دلیل نبود امکانات پزشکی، بهداشتی و حتی تغذیه دچار ناراحتی و بیماری‌های گوناگون شدند.

No comments:

Post a Comment