Saturday, June 12, 2010

جمع‌های پراکنده اما متعدد مردم در خیابان‌ها

جرس: همزمان با سالگرد انتخابات و استقرار نیروهای یگان ویژه و لباس شخصی به شکل گسترده در اغلب خیابان‌های تهران، خبر می رسد که جمع‌های پراکنده اما متعددی از مردم در خیابان‌های تهران حضور پیدا کردند.

به گزارش بی‌بی‌سی فارسی، یک شاهد عینی عصر امروز گفت که در خیابان آزادی، تقاطع بهبودی شاهد درگیری میان گروهی از معترضان و مأموران حکومتی بوده است.

به گفته این شاهد عینی، تعداد زیادی از مأموران در طول خیابان آزادی و به خصوص در محدود دانشگاه شریف، پایگاه مقداد و نزدیکی میدان انقلاب مستقر بوده اند.

یک شاهد عینی دیگر از دستگیر شدن عده ای از معترضان در خیابان انقلاب، مقابل دانشگاه تهران خبر داد و گفت که خط ویژه خیابان انقلاب در این محدوده پر از موتورسواران بسیجی است و مأموران یگان ویژه خیابان‌های اطراف را بسته اند.

به گفته او، دانشجویان از درون دانشگاه شعار "مرگ بر دیکتاتور" می‌دهند.

شاهد عینی دیگری بعدازظهر امروز به بی‌بی‌سی فارسی گفته بود که تعداد زیادی مأمور امنیتی، اعضای بسیج و خودروهای پلیس، بسیج و آمبولانس را در خیابان های ولی عصر و مطهری و همچنین میدان‌های ونک و ولی عصر در مرکز تهران دیده، اما در آن ساعت تجمع یا اعتراضی وجود نداشته است.

او گفت که موتورسواران نقاب دار بسیجی را دیده است که از میدان ولی عصر به داخل بلوار کشاورز رفته و در برابر وزارت کشاورزی در تقاطع خیابان دهکده تجمع کرده اند.

یک خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس در تهران نیز در گزارش خود نوشته است که با پایان یافتن ساعت کار ادارات و شرکت‌ها در عصر امروز، فضای خیابان های مرکزی پایتخت ایران تا حدودی "تنش آلود" بوده، اما او نمونه ای از اعتراض یا درگیری مشاهده نکرده است.

با وجود تشدید تدابیر امنیتی در تهران طی چند روز اخیر، گزارش ها از آن حکایت دارد که دیشب (جمعه شب) گروهی از ساکنان این شهر به پشت بامها رفتند و شعار الله اکبر سر دادند.

No comments:

Post a Comment