Saturday, June 26, 2010

وضعیت حاد جسمی عیسی سحرخیز در زندان رجایی شهر

جرس: عیسی سحرخیز روزنامه نگار زندانی که از یک سال پیش تاکنون بدون محاکمه در بازداشت به سر می برد روز گذشته برای دومین بار دچار افت فشار خون شده و جهت مراقبت‌های ویژه به بیمارستان انتقال پیدا کرد.

مهدی سحرخیز فرزند وی با بیان اینکه به دلیل عدم تثبیت وضعیت پزشکی سحرخیز و همچنین سابقه بروز اختلالات شدید فشار خون وی به مراقبت‌های تخصصی پزشکی نیاز دارد افزود: متاسفانه علیرغم اینکه در زندان رجایی شهر هیچ امکانات پزشکی مناسبی وجود ندارد اما مقامات امنیتی از صدور مرخصی پزشکی برای عیسی سحرخیز خودداری می کنند.
فزرند سحرخیز با اشاره به این نکته که پس از انتقال این روزنامه نگار به زندان رجایی شهر مشکلات فراوانی حتی برای ملاقات با وی پدید آمده است ادامه داد: خانواده سحرخیز و دیگر زندانیان محبوس در رجایی شهر نظیر زیدآبادی و باستانی و برای ملاقات با عزیزان اسیرشان ناچار به ساعت‌ها مسافرت هستند و به دلیل اجرای طرحی به نام تفکیک فقط یک هفته در میان همسران زندانیان بازداشتی امکان ملاقات با آنها را دارند و تنها نیمی از خانواده می توانند در ایامی نظیر روز پدر و … موفق به دیدار با عزیرانشان شوند.

مهدی سحرخیز با اشاره به این که هیچ رسیدگی بهداشتی و پزشکی در زندان رجایی شهر نسبت به زندانیان صورت نمی‌گیرد گفت: بعد از وخامت حال وی حتی از بستری کردن او در درمانگاه نیز خودداری می‌کنند و فقط چند داروی ساده و ابتدایی در اختیار وی می‌گذارند.

بی خبری از بابک حشمت ساران با گذشت دو هفته از بازداشت

الهه نازجو مادر بابک حشمت ساران که دو هفته پس از بازداشت وی هیچ اطلاعی از وی ندارد، با ابراز نگرانی از بی‌پاسخ ماندن مراجعات خود به مراجع قضایی در خصوص وضعیت فرزندش گفت: بابک سه روز پس از بازداشت تماس کوتاهی با ما گرفت اما نگفت که از کجا تماس می گیرد.

به گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر، بابک حشمت‌ساران، دانشجوی محروم از تحصیل مهندسی عمران و فرزند مرحوم امیرحسین حشمت ساران، دبیرکل جبهه اتحاد ملی ایران است که سال گذشته در زندان گوهر دشت کرج به نحو مشکوکی جان باخت.
خانم نازجو گفت برای پیگیری وضعیت پسر خود و اطلاع یافتن از محل نگهداری او چندین بار به نهادهای مختلف مراجعه کرده است. او گفت: به هر جا که مراجعه می کنم به من جوابی داده نمی‌شود. به پلیس پیشگیری و دادگاه انقلاب و کلانتری ۱۴۸ هم مراجعه کردم. چون این کلانتری در حوالی محلی است که بابک بازداشت شده بود و ظاهرا تعدادی از بازداشت شدگان را به این کلانتری منتقل کرده بودند به این کلانتری مراجعه کردم اما جوابی به من داده نشد و من به هر جا که به ذهنم می‌رسید رفته ام اما هیچ نتیجه‌ای نگرفته ام.

مادر بابک حشمت‌ساران در خصوص نحوه دستگیری فرزندش گفت: بابک روز ۲۲ خرداد به همراه یکی از دوستانش آقای احمد شاهرضایی به تهران می روند که در خیابان انقلاب در حالی که وارد تجمع نشده بودند به آنها حمله می شود. بابک را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و دوستش دستگیر می‌شود اما خودش فرار می‌کند و به منزل عمه‌اش که در همان منطقه است می‌رود و باز مجددا به خیابان انقلاب بر می‌گردند که این بار یک موتور آنها را دنبال می‌کند و بابک دستگیر می‌شود.

جمعی از خانواده‌های دستگیرشدگان، روز ۲۲ خرداد در مقابل بازداشتگاه وزرا و کلانتری ۱۴۸ تجمع کردند و خواستار آزادی فوری بستگان خود شده بودند اما مقامات قضایی حتی از اعلام نام بازداشت شدگان به آنان خودداری کردند و هم اکنون نیز با گذشت دو هفته از بازداشت تعداد زیادی از معترضان در سالگرد انتخابات ریاست جمهوری، خانواده های بسیاری از این افراد از محل نگهداری آنان اطلاعی ندارند و مقامات قضایی نیز هیچ پاسخی به آنان نمی دهند.
احمد کریمی از ملاقات با خانواده‌اش محروم است
احمد کریمی از زندانیان محبوس در بند 350 زندان اوین دو ماه است که از دیدن خانواده خود محروم است.

به گزارش هرانا، احمد کریمی که به اتهام ارتباط و همکاری با یک گروه معاند نظام ابتدا به اعدام و سپس به 15 سال حبس توام با تبعید به گنبد کاووس محکوم شده است هم اکنون بیش از دو ماه است که به دلیل ساز و کارهای غیر قانونی از ملاقات با خانواده خود ممنوع است.

یکی از اعضای خانواده وی گفت: به علت اینکه ملاقات‌های عادی زندانیان سیاسی چندی است قطع شده، تنها بسته به ضوابط خاصی صورت می گیرد و بر همین اساس مادر آقای کریمی باید با مراجعه به دادستانی و شخص جعفری دولت آبادی اجازه ملاقات با فرزند خود را اخذ کند، اما به دلیل عدم شرایط مراجعه این چنینی برای مادر این زندانی سیاسی، وی عملا ممنوع الملاقات شده است.

وی هم چنین افزود: مدتی است که زندانیان این بند مانند گذشته از حق تماس تلفنی نیز بهره مند نیستند؛ ایشان را چند روز یک بار به محلی دیگر منتقل کرده و تنها حق دارند با برقراری تماسی کوتاهی خبر سلامتی خود را به خانواده شان بدهند.

شایان ذکر است، در هفته گذشته اخباری مبنی بر بیگاری زندانیان محبوس در بند 350، به دلیل ساخت و ساز در درون زندان از سوی خبرگزاری‌های مختلف منتشر شده است.

فیلمبردار مصاحبه با آیت الله العظمی منتظری آزاد شد

همزمان با عماد باقی، فیلمبردار مصاحبه او با آیت الله العظمی منتظری نیز آزاد شد.

به گزارش کلمه، محمد علی شیرزادی که در جریان مصاحبه عماد باقی با آیت الله العظمی منتظری تصویر بردار گفت گو بوده است از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. این در حالی است که عماد باقی خود به تنهایی تمام مسئولیت های انجام مصاحبه را پذیرفته بود. شیرازی هفته قبل از زندان آزاد شده است.

اولین ملاقات بهزاد باقری با خانواده‌اش

روز پنج‌شنبه، سوم تیرماه مادر بهزاد باقری، فعال دانشجویی، موفق شد با وی به صورت کابینی ملاقات کند.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، خانواده باقری خبر دادند که وی به بند عمومی بازداشتگاه الف - طا اطلاعات، واقع در زندان مرکزی اصفهان منتقل شده و وضعیت جسمی و روحی وی نیز مناسب گزارش شده است و قاضی پرونده نیز ابراز امیدواری کرده وی، با قید وثیقه آزاد خواهد شد.

بهزاد باقری عضو دانشجویان آزادی‌خواه و برابری‌طلب و دانشجوی دانشگاه تهران، در نشریات دانشجویی "خاک" و "طلوع" فعال بود و پیش از این در جریان بازداشت گسترده دانشجویان آزادی‌خواه و برابری‌طلب در سال ۸۶ بازداشت شد.

پیش از این،‌ بهمن خدادادی از دیگر دانشجویان طیف چپ در اصفهان بازداشت شده بود.

تایید سه سال حبس برای ابوالفضل قاسمی

حکم سه سال حبس تعزیری ابوالفضل قاسمی از بازداشتی های روز عاشورا تایید شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، ابولفضل قاسمی که فوق لیسانس خود را در رشته حقوق عمومی از دانشگاه علامه گرفته و در حال حاضر کاآرموز وکالت است، ظهر عاشورا در میدان انقلاب دستگیر و به زندان اوین منتقل می شود.

چندی پیش قاضی مقیسه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب او را به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام، تبانی و اجتماع به قصد برهم زدن امنیت ملی و توهین به رهبری به تحمل سه سال حبس محکوم کرد و پرونده اش در مرحله تجدید نظر در شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب تایید شد.

هم اکنون ابوالفضل قاسمی در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد.

ناراحتی تنفسی مهدی کامرانی در زندان
مهدی کامرانی برادر کیارش کامرانی است که در روز عاشورا بازداشت و به شش سال حبس محکوم شد.
به گزارش ادوارنیوز، مهدی کامرانی از زندانیان سیاسی بند۳۵۰ زندان اوین در اثر عملیات ساختمانی در این بند، دچار مشکلات جدی تنفسی شده است و از امکانات درمانی لازم برخوردار نیست.
مهدی کامرانی در هفته سوم خرداد ماه ۸۹ در جریان ملاقات هفتگی با برادر خود، کیارش کامرانی، دانشجوی بازداشتی درحوادث روز عاشورای تهران، بازداشت شد و هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد.
وی در ابتدا به اتهام تبلیغ علیه نظام به همراه پدر و خواهر خود بازداشت شد که بعدتر بفیه اعضا خانواده به جز وی آزاد شدند. گفته می شود این درگیری در پی نوشتن شعاری به رنگ سبز بر روی دیوار سالن ملاقات در اوین صورت گرفته است.

قدرت الله محمدی با سپردن وثیقه آزاد شد

قدرت الله محمدی روز گذشته، با سپردن قرار وثیقه آزاد شد.
به گزارش کرمانشاه پست، دبیر شورای تأمین شهرستان قصرشیرین 22 خرداد در منزل مسکونی خود در آن شهر توسط یکی از مراکز امنیتی بازداشت و به کرمانشاه منتقل که این مدت را در سلول انفرادی سپری کرده است و اتهام محمدی حمایت و هواداری از جریان اصلاحات و میرحسین موسوی عنوان شد.

قدرت الله محمدی شهردار اسبق قصرشیرین، معاون شورای شهر و منتخب نخست دور اول انتخابات شوراهای اسلامی از بسیجیانی است که حضور در جبهه های جنگ را از سن 15 سالگی تجربه کرده است. وی در یکی از عملیات های جنگی جانباز شیمیایی شد که هرگز حاضر به پیگیری موضوع جانبازی خود نبود. محمدی کارشناس ارشد معاونت سیاسی فرمانداری قصرشیرین، دبیری شورای تأمین شهرستان را نیز برعهده دارد.

هنوز از زمان برگزاری دادگاه یا وضعیت پرونده وی خبری از سوی مقامات مسئول منتشر نشده است.

No comments:

Post a Comment