Sunday, June 13, 2010

دانشجویان بازداشت شده ٢٢ خرداد را آزاد کنید

نامه سرگشاده جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران
دانشجویان بازداشت شده ٢٢ خرداد را آزاد کنید

جـــرس: در پی ضرب و شتم تعدادی از دانشجویان سبز دانشگاه تهران در مراسم ٢٢ خرداد امسال آن دانشگاه توسط نیروهای بسیج، حراست و انتظامات، جمعی از اعضای انجمن اسلامی پردیس مرکزی دانشگاه تهران، با صدور بیانیه ای، نسبت به این مسئله شدیدا اعتراض کردند.

روز شنبه بیست و دوم خرداد ماه ۸۹، به مناسبت سالگرد انتخابات و همچنین آغاز خیزش جنبش سبز مردم ایران، جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران در صحن دانشگاه دست به تجمع و همچنین تظاهرات زده و شعارهایی علیه دولت سر دادند؛ که مورد تعقیب و ضرب و شتم توسط بسیج و حراست قرار گرفته و گروهی از آنان بازداشت شدند.

نامه سرگشاده دانشجویان دانشگاه تهران شرح ماوقع را چنین شرح می دهد: بعد از ظهر شنبه بیست و دوم خرداد ماه، جمعی از دانشجویان با وجود تهدیدهای مسئولین دانشگاه و فضای رعب آور خارج از دانشگاه، در ادامه اعتراضات به دولت غیر قانونی فعلی دست به تجمعی اعتراضی آمیز زدند. پس از دقایقی از شکل گیری این تجمع در حالی که دانشجویان در حال حرکت به سمت سر در دانشگاه بودند، در اقدامی بی سابقه که صد البته با هماهنگی مسئولین دانشگاه صورت پذیرفته بود، حراست با سازماندهی تعداد کثیری از نگهبانان دانشگاه، برای سرکوب این اعتراض خودجوش دست به کار شده و با جمعی از اعضای بسیج دانشجویی به ضرب و شتم دانشجویان پرداخت."

دانشجویان دانشگاه تهران خاطرنشان کردند "حرکت های غیرمعقول و نامتعارف اعضای بسیج دانشجویی هیچ گاه دور از ذهن نبوده و نمی باشد. اما آنچه که دور از شان محیط دانشگاه می باشد این است که نگهبان و دربان دانشگاه اقدام به ضرب و شتم دانشجویان لیسانس و فوق لیسانس و حتی دکترای دانشگاه بنماید. صحنه های ناراحت کننده ای که شنبه بعد از ظهر اتفاق افتاد مانند تعقیب و گریز چند نگهبان برای دستگیری یکی از دانشجویان فوق لیسانس دانشگاه در محوطه دانشکده حقوق، ضرب و شتم و بی حرمتی نسبت دانشجویان توسط برخی از نگهبانان و همچنین درگیری های لفظی و فیزیکی شدید، همگی ناشی از بی کفایتی ریاست دانشگاه تهران دارد. البته ما قصد نداریم خدمات برخی از این نگهبانان عزیز را نادیده بگیریم ولی مسئولین دانشگاه نباید اجازه بدهند که نگهبان و دربان دانشگاه از حدود قانونی خود خارج شده و دست به این گونه اعمال خارج از حیطه کاری خود بزند."

صادر کندگان بیانیه تاکید کرده اند "ضمن محکوم کردن ماوقع رخ داده، خواستار آزادی تمامی دانشجویان دستگیر شده در تجمع اعتراض آمیز بعد از ظهر شنبه می باشیم و از کلیه دانشجویان خواستاریم تا در روزهای آتی با تجمعات اعتراض آمیز خود این حرکات را محکوم نموده و اعتراض خود را به گوش مسئولین دانشگاه و مسئولین وزارت علوم برسانند."

گفتنی است در پی تجمع اعتراض آمیز شنبه بعد از ظهر در دانشگاه تهران، که توسط نیروهای حراست و بسیج دانشجویی به خشونت کشیده شد، تعدادی از دانشجویان سبز دانشگاه توسط حراست دستگیر شده و به ساختمان مرکزی حراست داخل دانشگاه منتقل گشتند.

شنیده ها حاکیست که برخی از دانشجویان در حال تدارک و ساماندهی تظاهراتی گسترده در روز سه شنبه ٢۵ خرداد ماه در صحن داخلی دانشکده فنی دانشگاه (پردیس مرکزی) می باشند .

No comments:

Post a Comment