Saturday, June 12, 2010

بی سابقه ترين آرایش پلیسی استبداد در خیابانها و میادین تهران

جرس: مشاهدات و شنیده های خبرنگاران جرس از تهران حاکی از بی سابقه ترین آماده باش نظامی و انتظامی جمهوري اسلامی در میادين و خيابانهای پايتخت دارد. اگر چه مطابق اصل 79 قانون اساسی برقراری حکومت نظامی ممنوع است، اما استبداد دينی اين بار نیز قانون را دور زده و عملا جو پلیسي و ارعاب را بر خلاف قانون و با مخارج گزاف در تهران و شهرهای بزرگ و دانشگاهها برقرار کرده است.

شنیده های جرس از برخی محافل سیاسی تهران حاکی از آن است که علی فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات که از افراطی ترين مجریان سیاست "النصر بالرعب" در جمهوری اسلامی بوده است، نقل کرده که آقاي خامنه ای به سپاه و بسیج و اطلاعات و نیروی انتظامی دستور برخورد با معترضان را به شدیدترین وجه ممکن صادر کرده است. علیرغم تفحص فراوان خبرنگار جرس از کم و کيف و جزئیات این فرمان -که یادآور فرامین ملوکانه قبل از انقلاب است - اطلاعی حاصل نشد.

آرایش نظامی پليسی پایتخت موید خبر فوق است. مردم در گوشه و کنار زمزمه می کنند که اگر به گفته حکومت "فتنه" در نطفه خفه شده پس این هم لشکرکشی نیروهاي مسلح به میادین و خیابانها چه معنی دارد!؟ ترس زائدالوصف حکومت از راه پیمائی سکوت مسالمت آمیز معترضان نشان از سرزنده بودن جنبش دارد.

شنیده های جرس از مردم عادی و نخبگان تهران حکایت از این دارد که بیانیه اخیر موسوی و کروبی با نوعی واقع بینی و دورانديشی استقبال شده است. همگان خشم و اعتراض مدنی خود را براي ابراز در موقعيتهای مناسب تري ذخيره کرده اند.

شنیده های جرس از محافل سیاسی قم نیز حکایت از حمایت افکار عمومی و پشتيبانی اکثر مراجع و فضلا از مواضع موسوی، کروبي و خاتمی دارد. يکي از مراجع در مجلس استفتای خود موقعيت 22 خرداد امسال را به صلح حديبيه صدر اسلام تشبیه کرده اظهار امیدواری کرده که فتح و پیروزی مردم با یاری خداوند دور نيست.

شنیده های جرس از مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، سنندج و اهواز نیز حاکی از آن است که در مجموع مردم از موضع گیری موسوی و کروبی راضی اند و همچون آتش زیر خاکستر مترصد فرصت مناسبی برای ابراز انزجار خود از استبداد دینی و حکومت کودتا هستند.

شنیده های جرس از محافل دانشجوئی بویژه دانشجويان عدالتخواه حاکی از آن است که اکثر آنها از نامه های اخیر محمدنوری زاد مسئله دار شده اند و ریزش نيروهاي منصف اصول گرا به سرعت ادامه دارد .

No comments:

Post a Comment