Thursday, August 12, 2010

همسر هدی صابر: همسرم را دو هفته با چشم بند در سلول انفرادی نگه داشتند

به گزارش کمپین بین اللملی حقوق بشر، هدی صابر در این ملاقات از دستگیری خود ابراز حیرت کرده و گفته است که در بازجویی ها از وی درخصوص طرح "پروژه زاهدان" سوال و جواب کرده اند.
جمشیدی گفت: روز دوشنبه یکی از کسانی که به ملاقات زندانی اش رفته بود، به ما هم خبر داد که زمان ملاقات است. دو پسر آقای صابر و خواهرشان هم به زندان اوین رفتند و موفق شدند ملاقات کابینی داشته باشند.
وی در خصوص این پروژه گفت: پروژه زاهدان طرحی است که آقای صابر به عنوان پژوهشگر، که شغل اصلیشان است، برای وزارت مسکن انجام می دهند و طی آن طرح های اشتغال زایی و خودآفرینی را برای مردم محروم زاهدان اجرا می کنند.

همسر این فعال سیاسی درباره حال عمومی آقای صابر گفت: او ناراحتی قلبی دارد و کلسترولش بالا رفته است. به شدت لاغر شده و من نگرانم که آیا در زندان اصول پزشکی رعایت می شوند یا نه. آقای صابر در حیرت بودند که چرا مجددا بازداشت شده اند. گویا به او گفته اند که دلیل بازداشت مجددش، طرح سوالاتی درباره پروژه زاهدان است.

وی افزود: این هم که یک طرح دولتی است و مشکلی وجود ندارد. ضمن آنکه آقای صابر در این گرما به زاهدان می رفتند و بدون دریافت هزینه ای، کلاس های سوادآموزی برای مردم فقیر برگزار می کردند. حالا به جای دستت درد نکند بازداشت و بازجویی می شوند که چرا اینکار را کردی. حتی آقای صابر بهشان پیشنهاد داده که با هزینه خودش آنها را به زاهدان می برد تا از نزدیک ببینند که چه کارهایی دارد انجام می شود.

همسر هدی صابر ادامه داد: از زمان ربوده شدنش، او را به مدت ۱۴ روز در سلول انفرادی و با چشم بند نگه داشتند. در بند ۲ الف در زندان اوین بوده است و از روز شنبه، او را به بند عمومی ۳۵۰ اوین منتقل کرده اند. من به شدت از دادن ملاقات کابینی ناراحتم و اگر بار دیگر ملاقات کابینی بدهند اصلا به ملاقات نمی روم چرا که این در شان آقای صابر که یک اندیشمند این مملکت است، نیست که ایشان را با قاچاقچی ها و آدمکشان در یک جا قرار دهند. خصوصا که ایشان هیچ جرمی مرتکب نشده است.
فهیمه جمشیدی تاکید کرد: حتی آقای شریف (موکل آقای صابر) هم که به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بودند، با این پاسخ روبرو شدند که حکمی صادر نشده است. یعنی هیچکس حتی نمی داند جرم ایشان نیست. خصوصا که حکمی هم برای بازداشت وی وجود نداشته و ندارد. به هنگام بازداشت به او گفته بودند که ما زنگ زدیم. باید خودت را تحویل می دادی. در صورتیکه این ادعا صحت ندارد. آنها پای تلفن گفتند که احضاریه برایت خواهد آمد.
همسر این فعال سیاسی در پایان گفت: من از دادستانی تقاضای ملاقات کرده ام که هنوز جوابی دریافت نکرده ام.
گفتنی است پیش از این هدی صابر در سال ۱۳۷۹ به همراه چند تن دیگر از فعالان سیاسی به ملی- مذهبی بازداشت شد. دادگاه بدوی وی را به ده سال زندان و ده سال محرومیت از فعالیت های اجتماعی محکوم کرد اما این حکم در دادگاه تجدید نظر به پنج سال و نیم زندان تقلیل یافت و در همین مرحله دادگاه تجدید نظر متوقف ماند.

No comments:

Post a Comment