Thursday, August 12, 2010

حمزه کرمی پس از مرخصی از سی سی یو به اوین بازگشت

حمزه کرمی ،از زندانیان حوادث پس از انتخابات که به دلیل عارضه قلبی و عوارض ناشی از آن در بخش CCU بستری و به تازگی مرخص شده بود، به دستور دادستان تهران و علیرغم نظر پزشکان متخصص و پزشکی قانونی مبنی بر ضرورت ادامه معالجات در محیطی به دور از فشار و استرس ، به اوین بازگردانده شد .


به گزارش کلمه، این در حالی است که پزشکان عمل آنژیوگرافی را برای وی در اسرع وقت تجویز کرده بودند .

خانواده وی باتوجه به وضعیت نامطلوب جسمی اش ، به شدت نگران سلامت او هستند.

کرمی در اوایل مرداد در حالی که برای دومین بار به مرخصی پنج روزه آمده بود در اثر حمله قلبی در بخش سی سی یو بیمارستان طالقانی تهران بستری شد.

دکتر هادی منافی وزیر اسبق بهداشت ودرمان به نمایندگی از آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان صبح یکشنبه سوم مردادماه از وی عیادت کرد.

حمزه کرمی، مدیر سایت جمهوریت و از مدیران ارشد دانشگاه آزاد اسلامی است که در دادگاه بدوی به ۱۶سال زندان محکوم شده بود.

کرمی در 29 خرداد ماه 1388 در منزل دخترش و بدون هیچ حکمی دستگیر شد.

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران، حمزه کرمی را به ۱۱ سال حبس قطعی و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم کرد.

کرمی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۴، فرماندار ورامین و از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۰، مدیرکل سیاسی دفتر رئیس جمهوری در دولت‌های اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی بود.

وی در جریان انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری، مسئول ستاد مطبوعات هاشمی رفسنجانی بود و در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مدیریت وب‌سایت جمهوریت را بر عهده داشت.

بخش هایی از نامه وی به رهبری که خبر از شکنجه شدید ش در دوران تحت بازجویی می داد، اخیرا منتشر شد. وی در این نامه نوشته بود اعترافات او زیر شکنجه گرفته شده است.

No comments:

Post a Comment