Thursday, August 12, 2010

احمدی نژاد: ایران كشوری آزاد است و امروز تمام رقبا و مخالفین من آزاد هستند

درحالیکه جمع وسیعی از فعالان سیاسی، روزنامه نگاران، دانشجویان و همچنین مردم معترض به نحوه قدرت یابی و عملکرد دولت محمود احمدی نژاد، در زندان و محکومیت به سر می برند، وی طی مصاحبه ای با یک نشریه آمریکایی اعلام کرد "ایران كشوری آزاد است که همه به راحتی از هم انتقاد می‌کنند و امروز نیز همه رقبا و مخالفین من آزاد هستند. " رئیس دولت همچنین با ادعای اینکه "ایران هیچ نوع دیكتاتوری اعم از حزبی یا غیرحزبی را بر نمی‌تابد"، اظهار عقیده کرد "بدترین خفقان در آمریكا حاكم است."

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه با مجله آمریکایی «نیویورکر» در پاسخ به اینكه آیا ایران قصد دارد در بازی بزرگان شركت كند، گفت:این سخن نادرستی است، ملت ایران اهل بازی نیست. ایران مخالف معادلات یك سویه‌ و ناعادلانه‌ای است كه برخی از كشورها آن را تنظیم كرده‌اند. ما معتقدیم نظم و سیستمی كه پس از جنگ جهانی دوم به‌وجود آمد، ظالمانه و ناتوان است و نمی‌تواند عدالت و امنیت را در دنیا برقرار و تهدیدات و ناامنی‌ها را از بین ببرد .

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره كمك ایران به گروه‌های فلسطینی و عراقی گفت: طرح اینگونه ادعاها به دلیل حاكم بودن نظم ناعادلانه در جهان است.ایران هیچ‌گاه حمایت معنوی خود از مردم فلسطین، لبنان و عراق را پنهان نكرده است و با افتخار از آنها به عنوان یك عمل انسانی حمایت می‌کند.

اسراییل در حال فروپاشی است
رئیس دولت دهم با بیان اینكه "اسراییل در سراشیبی اضمحلال قرار دارد"، اظهار عقیده کرد "اسراییل برای تامین منافع غرب تاسیس شد و از تصرف سرزمین‌های نیل تا فرات سخن می‌گفت اما امروز غربی‌ها برای نجات این رژیم به منطقه خاورمیانه لشكركشی كرده‌اند بنابراین فلسفه وجودی این رژیم از بین رفته است. آمریكایی‌ها هنگامی می‌توانند در منطقه زندگی كنند كه با ملت‌های دیگر منطقه رابطه‌ای منطقی و دوستانه داشته باشند. "

اروپایی ها اجازه دهند یهودیان به سرزمین خود بازگردند
احمدی نژاد سپس با اینكه اگر جنگ جهانی دوم در اروپا اتفاق افتاده چرا مردم فلسطین باید تاوان آن را بدهند، خاطر نشان کرد: آنها می‌توانستند سرزمینی را در آلاسكا، كانادا و یا در گوشه‌ای از آمریكا را به یهودیان بدهند در این صورت هیچ درگیری و اختلافی هم به وجود نمی‌آمد.
وی گفت "ملت فلسطین، انسان هستند و حق تعیین سرنوشت دارند آنها باید از حقوق قانونی و اولیه خود برخوردار باشند به همین دلیل اشغالگری را محكوم می‌كنیم زیرا اشغالگری در نقطه مقابل حقوق انسانی است و برای اجرای عدالت باید در برابر اشغالگری مقاومت کرد. "

صهیونیست ها یك حزب سیاسی هستند
احمدی نژاد با اشاره به وضعیت یهودیان در ایران گفت: در حالی كه در ایران به ازای هر 150 هزار نفر یك نماینده در مجلس وجود دارد یهودیان ایران كه كمتر از 20 هزار نفر هستند یك نماینده در مجلس دارند و این نشان‌دهنده رابطه خوب،انسانی و برابر ایرانی‌ها با یهودیان است.
وی خاطرنشان كرد: مردم ایران با یهودیان دوست هستند.هیچ انسان دینداری ضدسایر دینداران نیست ما همه ادیان را یكی و واحد می‌دانیم اما صهیونیست‌ها دیندار نیستند آنها یك حزب سیاسی هستند که می خواهند بر دنیا حكومت كنند.
احمدی نژاد با تأكید بر اینكه رژیم جعلی صهیونیستی ارتباطی به یهودیت ندارد، تصریح كرد: صهیونیزم یك حزب سیاسی است كه سعی دارد خود را یهودی معرفی كند.

از مشكلات اصلی سردمداران غرب كم اطلاعی آنها نسبت به مسایل ایران و جهان است
رییس‌ دولت در پاسخ به سوالی درباره اوضاع داخلی ایران اظهار داشت: یكی از مشكلات اصلی سردمداران غرب كم اطلاعی آنها نسبت به مسایل ایران و جهان است. سال گذشته در ایران بالاترین تراز دموكراسی به نمایش گذاشته شد این در حالی است كه در هیچ یك از كشورهای غربی 85 درصد مردم درانتخابات شركت نمی‌كنند. ایران كشوری آزاد است که همه به راحتی از هم انتقاد می‌کنند و امروز هم همه رقبا و مخالفین من آزاد هستند.

كسانی كه ایران را به دیكتاتوری متهم می كنند از شاه حمایت می كردند
احمدی‌نژاد تصریح كرد: ایران هیچ نوع دیكتاتوری اعم از حزبی یا غیرحزبی را بر نمی‌تابد. جالب است کسانی که ایران را به دیكتاتوری متهم می‌كنند در گذشته از رژیم شاه كه یك دیكتاتور شناخته شده وخشنی بود به طور مطلق حمایت می‌كردند حتی امروز هم ازكشورهایی كه دیكتاتوری مطلق هستند و هیچ انتخاباتی در آن برگزار نمی‌شود،كاملا حمایت می‌كنند.

وی افزود: به نفع سیاستمداران غربی است كه واقعیت‌های ایران را مورد توجه قرار دهند زیرا با اظهارات آنها واقعیت‌های ایران تغییر نمی‌کند و ایران هم هرگز مطابق خواسته و میل آنها عمل نخواهد كرد. مردم ایران درحالیکه باهم صمیمی هستند، در انتخابات آزادانه با هم رقابت می‌كنند ضمن اینكه در هر كشوری قانون وجود دارد اگركسی موجب شكسته شدن قانون شود، دستگاه قضایی با او برخورد می كند.

احمدی‌نژاد گفت: سیاستمداران غربی در تحلیل مسائل ایران سردرگم هستند. آنها هیچ‌گاه نمی‌خواهند واقعیت ایران را بپذیرند. ملت ایران ملتی یكپارچه و متحد است و از منافع جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان حمایت و پشتیبانی می‌كنند.

بدترین خفقان در آمریكا حاكم است
رییس جمهور تصریح کرد: بدترین خفقان در آمریكا حاكم است. در دوره بوش بسته‌های پستی و مكالمات تلفنی را كنترل می‌كردند. در حالی‌كه در ایران هیچ گاه چنین چیزی وجود ندارد. درحال حاضر شما به عنوان خبرنگار، راحت و بدون واهمه با من صحبت می‌كنید در حالی كه هیچ یك از روسای جمهور آمریكا این جرات را نداشتند كه یك خبرنگار ایرانی، آزادانه از آنها سوال كند و در كنفرانس‌های خبری مختلف نزدیك به 60 خبرنگار آزادانه از من سوال می كنند در حالیكه امكان ندارد سران آمریكا چنین كنفرانس خبری را برگزار كند.

احمدی‌نژاد درپاسخ به اینكه در سال 2008 خوشبینی بسیاری برای تعامل میان ایران و آمریكا وجود داشت، اما به نظر می‌آید روابط در یك ونیم سال گذشته سخت‌تر شده است، خاطرنشان كرد: متاسفانه فضا همین طور است البته ایران از این وضعیت استقبال نمی‌كند. بنده برای اوباما پیام تبریك فرستادم كه این اقدام بعد از سی سال اهمیت بسیاری دارد البته فشارهای زیادی بر من وارد شد و بسیاری از روزنامه‌ها وگروه‌های سیاسی ایران به این اقدام اعتراض كردند. ایران با این‌ اقدامات ،گام اول را برداشت و اعلام كرد اگر تغییرات واقعی باشد ایران همكاری خواهد كرد، اما پاسخی دریافت نشد. سپس آمادگی خود را برای گفت‌وگوی آزاد و در برابر رسانه‌ها در جریان سفر نیویورك اعلام كردیم كه این نشانه صداقت ایران بود اما باز هم پاسخی دریافت نشد.

دو راه پیش روی آمریكا؛ اصلاح رفتار یا جمع آوری نیروهای نظامی از سراسر جهان
احمدی نژاد درباره پیش‌بینی خود از وضعیت روابط ایران و آمریكا در پنج سال آینده گفت: درآینده دو اتفاق خواهد افتاد یا دولتمردان آمریكا سیاست‌ها و رفتارشان را اصلاح می كنند یا تحت فشار ملت‌ها مجبور می شوند نیروهای نظامی خود را از تمام جهان جمع آوری كنند كه به نظر می‌رسد حالت اول بهتر است.

وی در پاسخ به سوالی درباره بیانیه تهران خاطرنشان كرد: ایران از تبادل هسته‌ای استقبال كرد اما آنها با افزودن شروطی شروع به تهدیدكردند بنابراین نتیجه‌ای حاصل نشد. پس از مدتی اوباما از لولا و اردوغان درخواست كرد كه بحث تبادل را هماهنگ كنند این بار هم با وجود بی اعتمادی تهران نسبت به غرب، به خاطر باز شدن مسیر تعامل آنرا پذیرفتیم.

اوباما در مسیری شكست خورده قرار دارد
احمدی‌نژاد همچنین اظهار عقیده کرد "اوباما در مسیر شكست خورده قرار دارد وادامه مسیر فعلی هیچ آینده ای ندارد زیرا این مسیر در گذشته توسط بوش تجربه شده است. "

احمدی نژاد در پاسخ به ادعای آمریكا و اسراییل مبنی براینكه ایران تا دوسال دیگر به بمب هسته‌ای دست می یابد،گفت: رسانه‌ها و سیاستمداران آمریكایی اصرار دارند این نگرانی را القا كنند در حالیكه پاسخ نمی‌دهند اگر وجود یك بمب اتم تا این حد خطرناك است پس داشتن 5 هزار بمب اتم از سوی خودشان چقدر می‌تواند خطرناك باشد ؟دولتمردان آمریكا در شورای امنیت با امتیاز وتو حكومت می کنند و در شورای حكام وآژانس بین‌المللی اتمی با زورگویی سیاست‌های خود را جلو می‌برند.

ایران آمادگی كمك به آمریكا را دارد
رییس دولت دهم با اعلام "آمادگی ایران برای كمك به آمریكا برای خروج از شرایط كنونی" تصریح كرد:ایران آمادگی دارد براساس عدالت و احترام به آنها كمك كند. اگر این موضوع را بپذیرند ملت ایران راه خروج از این بن بست را به آنها نشان می‌دهد.

احمدی نژاد در پاسخ به اینكه آیا حاضر به كمك و همكاری با آمریكا هستید، گفت:من هر سال اعلام آمادگی كردم اما فكر نمی‌كنم در بین سیاستمداران آمریكایی گوش شنوایی باشد اماآنكه باید بشنود مردم آمریكا هستند.

No comments:

Post a Comment