Saturday, August 21, 2010

وضعیت جسمانی ارژنگ داوودی، وارد مرحله بحرانی شد

به گزارش منبع خبری، زندانی سیاسی ارژنگ داودی در اثر شکنجه های صورت گرفته در طی مدت بازداشت و نیز اعتصاب غذا، دچار عوارض حادی شده است که از جمله آنها، افت فشار خون، ضعف شدید عمومی، تقریبا عدم تحرک است.

وی اکنون با کمک سایر زندانیان سیاسی قادر به انجام کارهای شخصی خود می باشد و به سختی قادر به ایستادن است و کاهش شدید دید وکاهش وزن تا بیش از 15 کیلو و همچنین سر درد و سرگیجه از دیگز مشکلات جسمی اوست.


فعالین حقوق بشر و دموکراسی همچنین گزارش کرده اند نزدیک به سه هفته است که ماموران زندان، از انتقال وی به بهداری برای معاینات پزشکی وپیشگیری از شرایط خطرناک خوداری می کنند .


زندانی سیاسی ارژنگ داودی که در بند سه معروف به بند کارگری زندان گوهردشت کرج زندانی می باشد، در تاریخ 23 تیرماه در اعتراض به شرایط و محدودیتهای اعمال شده در زندان، دست به اعتصاب غذا زد.

وی خواستار احقاق حقوق اولیه خود همچون پایان دادن به لغو ملاقات و ممنوعیت تماس با خانواده اش، رسیدگی پزشکی به وضعیت جسمی اش، پایان دادن به تصرف منزل شخصی و آوارگی خانواده اش و رسیدگی به شکایتی که علیه علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت نموده است می باشد.


ارژنگ داوودی در آبان ماه ۱۳۸۲ بازداشت و۱۶ ماه بعد، در دادگاه انقلاب توسط قاضی حداد محاکمه و به ۱۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
داودی در طی مدت بازداشت به زندان‌های مختلفی چون زندان بندر عباس و سپس گوهردشت کرج تبعید شد و هم اکنون در بند ۴ زندان گوهردشت کرج در کنار مجرمین عادی و خطرناک زندانی است.

No comments:

Post a Comment