Thursday, August 19, 2010

انتقال مجید توکلی از قرنطینه رجایی شهر به بند عمومی

مجید توکلی، فعال دانشجویی که به تازگی و براساس حکم دادستان تهران به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده است از قرنطینه زندان به بند عمومی منتقل شد.
به گزارش هرانا، مجید توکلی در تماس تلفنی که با خانواده خود داشته است به مادرش اطلاع داده که اکنون در بند 3 (بند کارگری) و سالن 8 زندان رجایی شهر که برای زندانیان سیاسی است، نگهداری می شود.
مجید توکلی که بر اساس حکم دادگاه بدوی محکوم به تحمل هشت سال و نیم حبس تعزیری است پس از بازگردانده شدن زندانیان به بندهای عمومی اوین و شکاندن اعتصاب غذا، به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
همچنین دانشجونیوز گزارش می دهد که تبعید مجید توکلی به زندان رجایی شهر به اصرار مقامات بلند پایه امنیتی صورت گرفته است.
بر اساس این گزارش، مجید توکلی دو روز پیش به حکم دادستانی تهران و به اصرار مقامات امنیتی به زندان رجایی شهر تبعید شد و بنا برگزارشات ارسالی مقامات بلند پایه وزارت اطلاعات و نیز شخصی به نام "رشته احمدی" رئیس دادسرای مستقر در زندان اوین بیشترین نقش را در این امر داشته اند.
همچنین گفتنی است آنگونه که خود توکلی عنوان کرده، وی در شکل گیری اعتراضات اولیه در بند ۳۵۰ هیچ نقشی نداشته و تنها پس از آنکه وی به انتقال سایر زندانیان به انفرادی معترض می شود، توسط مسئولین زندان خود نیز به انفرادی منتقل می شود.
پس از آنکه اعتصاب غذای توکلی و سایر زندانیان خاتمه می یابد، "رشته احمدی" به همراه نماینده دادستانی تهران وی را به مدت ۷ ساعت با الفاظ رکیک و تهدید آمیز مورد بازجویی قرار می دهند و نارضایتی شدید مقامات بلند پایه امنیتی را به وی ابلاغ می کنند. درپی آن مقامات دادستانی در اثر فشار مسئولین وزارت اطلاعات و به اتهام "شورش در زندان" مجید را به زندان رجایی شهر منتقل می کنند.

این درحالی است که "اتهام شورش در زندان" در میان زندانیان معترض تنها به مجید توکلی وارد شده است و وی در این زمینه شدیدا مورد تهدید قرار گرفته است.

No comments:

Post a Comment