Wednesday, August 18, 2010

صدور حکم اعدام برای یکی از بازداشت شدگان حوادث عاشورای ۸۸

Write a note
صدور حکم اعدام برای یکی از بازداشت شدگان حوادث عاشورای ۸۸
by انقلاب سبز on Tuesday, 17 August 2010 at 22:50

منابع خبری و حقوق بشری، از صدور حکم اعدام برای فرح واضحان، از بازداشت شدگان و متهمان روز عاشورای ۸۸ خبر می دهند، که پیش از این ١۵ سال زندان و توسط شعبه ١۵ دادگاه انقلاب اعلام شده بود.

به گزارش رهانا، سامانه خبری خانه حقوق بشر ایران، حکم مذکور از سوی قاضی صلواتی در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب صادر شده و حکم دادگاه بدوی می باشد و هنوز دادگاه تجدیدنظر در این مورد تصمیمی نگرفته است.

فرح واضحان که دو روز بعد از حوادث عاشورای سال گذشته در منزل خود دستگیر شده، از حدود هفت ماه پیش در "بازداشت موقت" به سر برده است.

اتهام وارده به وی، "محاربه از طریق همکاری با سازمان مجاهدین" اعلام شده و گزارش مذکور خاطرنشان می کند "وی سال‌ها خارج از کشور زندگی می‌کرده و به خاطر دختر ١٩ ساله‌اش که به سرطان مبتلا است و شیمی درمانی می‌شود، به ایران بازگشته بود."

گفتنی است در جریان حوادث عاشورای گذشته که در ادامه اعتراضات به نتایج انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری شکل گرفت، صدها نفر بازداشت شدند که بسیاری از آنان به دلیل شرکت در اعتراض های خیابانی حکم‌های سنگینی گرفتند.

چندی پیش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، از صدور حکم اعدام برای نه نفر از بازداشت شدگان روز عاشورا توسط دادگاه انقلاب اسلامی تهران خبر داده بود.



No comments:

Post a Comment