Saturday, August 21, 2010

چشم بستید بر همه ظلم و ستمی که طی یک سال گذشته بر مردم تحمیل شد جمعی از فعالان دانشجویی آذربایجان خطاب به نمایندگاه مجلس

بنا به گزارش های رسیده به جرس، در بخشی از این بیانیه آمده است: جای بسی تاسف و نگرانی است که نمایندگان منتخب ملت ایران به جای رسیدگی و پیگیری مشکلات عمیق و بحران موجود در جامعه و نیز استیفاء حقوق از دست رفته مردم از دولت کودتا وقت خود را صرف برگزاری متینگ ها و جلسات حمایتی از دولت می کنند.


متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:


ملت آزادیخواه ایران


مجلس قانون گذاری در نظام های نوین سیاسی جهان امروز همواره خاستگاه اصلی و پل ارتباطی مردم با حاکمیت به منظور دست یابی به خواسته های مشروع خود در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می باشد و همچنین می توان از آن بعنوان مهمترین ارگان نظارتی بر عملکرد جریان حاکمیت یاد کرد.در کشورهایی که بدلایل مختلف بین آرمان و نگاه مردم و حاکمیت شکاف و فاصله محسوس ایجاد گردد، حاکمیت به منظور یکدست سازی و همراه نمودن مجلس قانون گذار به عنوان مردمی ترین نهاد جامعه و نیز جلوگیری از اتهام سوق جامعه به سمت تک صدایی و دیکتاتوری دست به اقدامات و صحنه آرایی های مختلفی می زند که نمونه های مشهود آن را طی سال های گذشته به صورت گسترده در فضای کشورمان شاهد بوده ایم.


این نوع رویکرد که می توان آن را دیکتاتوری پنهان نامید دارای ساختارهای بسیار پیچیده می باشد و شناسایی آن برای عموم مردم به دلیلدارا بودن فاکتورهای عوام فریبانه مشکل می باشد. برخوردهای کاملا شخصی و سایقه ای بدون هیچ گونه پایه و اساس قانونی با موضوع صلاحیت کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی طی سال های گذشته از همین نوع نگاه نشات می گیرد.


رد صلاحیت همه افراد منتقد با دلایل غیر مستند و واهی به ویژه در آستانه انتخابات مجلس هفتم نمونه بسیار روشنی از رویکرد مذکور است. چگونه ممکن است عده ای که از نظر شورای نگهبان و شخص آقای جنتی صلاحیت های حداقلی را هم جهت نمایندگی مجلس ندارند تنها با یک پیغام مقام رهبری صلاحیت نداشته را بدست می آورند، اینها همه نشانه های واضح از برخورد سلیقه ای و بدون مبنای قانونی می باشد.
بر اساس همین تفکر چیدمان مجلس هفتم و هشتم شکل گرفته است البته به منظور القاء وجود صدای مخالف و نیز عوام فریبی افرادی همانند پزشکیان و کواکبیان و خباز و چند نفر دیگر در مجلس اجازه حضور پیدا می کنند.عملکرد نمایندگان دوره های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بدون شک نقش فراوانی در ایجاد فضای بی ثبات و ملتهب سالهای اخیر کشور ایفا می کند به طوریکه همواره موضعی منفعل و گوش بفرمان و غیر نظارتی در مقابل ساختار شکنی های دولت نهم و دهم اتخاذ کرده است.
جای بسی تاسف و نگرانی است که نمایندگان منتخب ملت ایران به جای رسیدگی و پیگیری مشکلات عمیق و بحران موجود در جامعه و نیز استیفاء حقوق از دست رفته مردم از دولت کودتا وقت خود را صرف برگزاری متینگ ها و جلسات حمایتی از دولت می کنند.
البته با وجود افراد تندرو و لجام گسیخته ای همانند رسایی و حسینی و کوچک زاده و زاکانی با گذشته هایی کاملا تیره و مبهم انتظاری بیش از این هم نمی رود. اینک به طرح سوال هایی بی جواب مانده از سوی نمایندگان می پردازیم امید است موجب بیداری اکثریت خفتگان مجلس شورای اسلامی گردد:
چگونه پاسخگوی پیشگاه عدل الهی خواهید بود آن هنگام که چشم بستید و سکوت اختیار کردید بر غلطیدن پاکترین جوانان ایران عزیز در خون خود.


چشم بستید و سکوت اختیار کردید بر کودتایی سازمان یافته و نادیده گرفتن رای واقعی مردم در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری.
چشم بستید و سکوت اختیار کردید در برابر خون شهید دکتر رامین پوراندرجانی که حقایق بازداشتگاه کهریزک را در مقابل دیدگانتان در جلسه غیر علنی مجلس شجاعانه بازگو کرد.
چشم بستید و سکوت اختیار کردید براسارت و بازداشت یاران و دلسوزان واقعی انقلاب.

چشم بستید و سکوت اختیار کردید بر توهین ها و پرده دریهای و قانون گریزیهای چند سال اخیر.

چشم بستید و سکوت اختیار کردید در برابر حمله به بیوت و هتک حرمت مراجع و یادگار امام راحل و حتی خود مجلس توسط عوامل حاکمیت.
چشم بستید و سکوت اختیار کردید برچپاول و به یغما بردن بیت المال.
چشم بستید و سکوت اختیار کردید برخود محوری ها و تندروی های شخص رئیس جمهور و زیر مجموعه وی در دولت.
چشم بستید و سکوت اختیار کردید برامتیاز دهی های کلان اقتصادی و سیاسی به کشورهایی همانند روسیه و چین.
چشم بستید و سکوت اختیار کردید بر همه ظلم و ستمی که طی یکسال گذشته بر مردم تحمیل گردید.
در پایان ضمن فرا خواندن همه نمایندگان مجلس به بازگشت و رجوع مجدد به آرمان های مردم و انقلاب، نقش تاریخی و تاثیر گذار آنها را در برون رفت کشور از فضای مسموم و خطرناک حاکم فعلی متذکر می شویم.


جمعی از فعالین دانشجویی و مدنی آذربایجان

No comments:

Post a Comment