Thursday, August 12, 2010

دولت حامی این مردان است

جرس: " حرف مشایی، حرف دولت است ". این جمله کوتاه خبری جمله ایست که دوبار محمود احمدی نژاد در کسوت ریس دولت نهم و دهم برای دفاع از اسفندیار رحیم مشایی به زبان آورده است. اظهارات بی سابقه ای که شاید از زبان هر کس دیگر در جمهوری اسلامی ایران به زبان آورده می شد، آن شخص نمی توانست به راحتی بر سر مسند دولتی خود باقی بماند.




با این حال احمدی نژاد نشان داده است که هر کجا لازم باشد تمام قد از یاران دولت دفاع خواهد کرد و مخالفت هیچ مرجع و مقامی نمی تواند مانع از این حمایت همه جانبه باشد.


وقتی ایران و اسرائیل دوست می شوند


"ایران، امروزبا مردم آمریکا و اسرائیل دوست است و هیج ملتی در دنیا دشمن ما نیست." این اظهارات صریح اسفندیار رحیم مشایی در 29 تیر ماه سال 1387 بود که باعث شد محمود احمدی نژاد برای نخستین بار دفاع از یکی از معاون هایش حتی تا پای رنجاندن مراجع تقلید از خود نیز پیش برود.

در حالیکه محمود احمدی نژاد در سخنرانی هایش اسرائیل را با سخیقترین صفات می خواند و آنها را مسوول هر گونه اتفاق بدی در جهان می دانست، آقای مشایی که آن زمان ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را به عهده داشت ، در همایشی درباره گردشگری که در محل همایش های صدا و سیمای ایران برگزار شد، ایران را دوست مردم اسرائیل خواند.


تمام مخالفان رحیم مشایی



آیت الله مکارم شیرازی و در پاسخ سوالی که از وی در خصوص اظهارات رحیم مشایی صورت گرفت به شدت به آن اعتراض کرد و صراحتا گفت دلیلی برای حضور کسانی که اینگونه فکر می کنند در کابینه دولت نیست.

آیت الله نوری همدانی نیز با در خواست دیدار اسفندیار رحیم مشایی موافقت نکرد و به این ترتیب اعتراض خود را نشان داد.

200 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز هم صدا با ائمه جمعه و بسیاری دیگر از مسولان کشور به این اظهارات واکنش نشان دادند.


او مظلوم واقع شده است


در حالی که سایت های خبری در ایران شایعه استعفای رحیم مشایی را پر رنگ تر منتشر می کردند، آقای احمدی نژاد در سفر ترکیه و در مراسم پرتاب موشک ماهواره سفیر امید او را در کنار خود نشاند و به این شایعه ها پایان داد.

دو ماه بعد نیز در جریان یک کنفرانس خبری گفت : " حرف آقای مشايی حرف دولت است و حرف روشنی است. ملت ما با ملت‌ها و با مردم مشكلی ندارد."

احمدی نژاد ، رحیم مشایی را کسی دانست که سی سال به انقلاب خدمت کرده است و و در این ماجرا " مظلوم" واقع شده است.


حرف مراجع برای دولت حجت نیست


رئیس دولت نهم درباره نظر برخی مراجع تقلید درباره لزوم برکناری آقای رحیم مشایی گفت برای مراجع احترام قائل است اما :"تصميمات دولت مستقل ازاظهارنظرهای افراد گرفته می‌شود، حتی اگر آن افراد محترم و عزيز باشند."

این حمایت از رحیم مشایی تا آنجایی ادامه پیدا کرد که در دولت دهم اولین انتصابی که صورت داد انتخاب رحیم مشایی به عنوان معاون اولیش بود.

این اقدام چنان بر مراجع تقلید سنگین تمام شد که آیت الله مکارم شیرازی در فتوایی این انتصاب را فاقد "مشروعیت" خواند.

روزنامه های اصولگرای کیهان و جمهوری اسلامی نیز در مقالاتی جداگانه این اقدام احمدی نژاد را" دهن کجی" به بزرگانی دانستند که خواستار برکناری او از سمتش در دولت نهم شده بودند.

تنها دستور کتبی آیت الله خامنه ای باعث شد که رئیس دولت دهم با دلخوری آقای مشایی را از آن سمت برکنار کند و به ریاست دفتر خود برگزیند.


همه مردان من


مرحم علی کردان نیز که در دولت نهم تصدی وزارت کشور را برعهده داشت ، در روزهای پایانی کارش از حمایت همه جانبه احمدی نزاد برخوردار شد.

کردان با تکذیب مدرکش از سوی دانشگاه آکسفورد در محضر مجلس شورای اسلامی قرار گرفت تا استیضاح شود .

با این همه محمود احمدی نژاد اعلام کرد که برای خدمت گذاری نیازی به این " کاغذ پاره " ها نیست.

به این ترتیب مدارک تحصیلی جماعتی از مسولان را که در کشور مشغول به کار بودند ناچیز خواند.

استیضاحی که احمدی نژاد آن را قانونی ندانست و در آن شرکت نکرد با 188 رای موافق علی کردان را از سمت وزارت برکنار کرد.

اما کردان تا زمانی که در قید حیات بود همکاری اش را با دولت احمدی نژاد ادامه داد.


وساطت معاون پیش رهبر ایران


شاید وقتی رئیس قوه قضائیه خبر از کشف یک باند اختلاس در یک شرکت دولتی می داد ، خود نیز نمی دانست که به زودی مجبور خواهد شد بر آن سر پوش بگذارد.

محمدرضا رحیمی، معاون اول و سخنگوی دولت محمود احمدی نژاد در راس این باند اختلاس 35 میلیارد تومانی قرار داشت.اما هنوز کار رسیدگی به این پرونده به جایی نرسیده بود که به حکم حکومتی رسیدگی به آن مختوم اعلام شد.

سایت جرس به نقل از خبرنگار خود نوشت که محمود احمدی نژاد نزد آقای خامنه ای رفته و شرعا شهادت می دهد که "مبالغ یادشده تنها در راه انتخابات هزینه شده و هرگز به هیچ مصرف دیگری (شخصی یا خانوادگی) نرسیده است."

احمدی نژاد در همین جلسه مشخصا از رهبر جمهوری اسلامی " خواستار توقف رسیدگی به جرائم مالی و اتهاماتی مبنی بر فسادِ اقتصادیِ رحیمی (معاون اول و سخنگوی خود) می شود و با این استدلال که باز کردن این پرونده، کل انتخابات را زیر سوال می برد و با زیر سوال رفتن انتخابات نیز، نظام زیر سوال خواهد رفت، وی را مجاب به صدور دستور توقفِ این مسئله می کند.


من پشت تو ایستاده ام


سابقه احمدی نژاد در این موارد نشان می دهد که او اطرافیانش را به هر قیمتی محافظت می کند.

"از مکتب اسلام دریافت‌های متنوعی وجود دارد، اما دریافت ما از حقیقت ایران وحقیقت اسلام، مکتب ایران است و ما باید از این به بعد مکتب ایران را به دنیا معرفی کنیم" این بخشی از اظهارات اخیر جنجال برانگیز مشایی بود.

رئیس دولت دهم حالا هم که حرف های اخیر رحیم مشایی از نظر رئیس ستادکل نیروهای مسلح، "جرم علیه امنیت ملی " و " حمله به ارکان نظام " است باز هم از او دفاع می کند.

احمدی نژاد معتقد است که روی رئیس دفتر او" حساسیت" ایجاد کردند . او می گوید که این حساسیت عادی نیست.

او می گوید هر مطلبی که مشایی می گوید قسمتی از این مطلب را می‌زنند و روی آن مطلب شروع به تبلیغات می‌کنند و هرچه آقای مشایی در آن مورد توضیح می‌دهد می‌گویند قبول نداریم.

رئیس دولت دهم در این حمایت کار را به آنجا رساند که گفت خودش نیز چنین نظراتی دارد.


او با صراحت اعلام کرد : " حرف دولت یک حرف بیشتر نیست و آقای مشایی نیز این حرف را می‌زند، البته با یک ادبیات متفاوت."

به این ترتیب بار دیگر احمدی نژاد نشان داد که برای حمایت از مردانش حاضر است رو در روی هر کسی از مقام های نظامی- امنیتی ایران تا مراجع و نمایندگان مجلس بایستد.

No comments:

Post a Comment