Friday, August 20, 2010

تلاش حامیان جنبش سبز در سوئد برای احضار سفیر ایران

تعدادی از گروه ها و افراد حامی جنبش سبز در سوئد، با ایجاد یک کمپین و تهیه یک طومار در تلاش اند تا نسبت به سکوت وزارت امور خارجه این کشور در مواجهه با اقدامات ضد حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران اعتراض کرده و این وزارت خانه را به احضار سفیر ایران تشویق کنند.به گزارش جرس، در متن ابتدای این طومار آمده است: پس از خرداد ۱۳۸۸ بیش از ۲۶۰۰ معترض بازداشت و صدها تن در ایران اعدام شده اند. در حالی که هم اکنون شش تن از از بازداشت شدگان در انتظار اجرای حکم اعدام خود هستند، شرایط برای زندانیان سیاسی حادتر می شود. از آنجا که واکنش وزارت خارجه دولت سوئد شایسته ارزش های ملت سوئد در رابطه با دموکراسی و حقوق بشر نیست ما از این وزارت خانه می خواهیم با احضار سفیر ایران مراتب اعتراض خود نسبت به نقض فاحش حقوق بشر در این کشور را به دولت ایران ابلاغ کند. واکنش جهانی می تواند شکنجه و اعدام زندانیان سیاسی را متوقف کند.

این کمپین روز جمعه ۲۰ آگوست فعالیت خود را در شهر استکهلم آغاز کرده و تا روز یکشنبه ۲۲ آگوست در این شهر ادامه خواهد داشت. پس از آن طومار برای جمع آوری امضاهای بیشتر به شهر اوپسالا خواهد رفت و کمپین در روزهای ۲۴ و ۲۵ آگوست در این شهر برقرار خواهد بود.

کمپین همچنین در روزهای ۲۸ و ۲۹ آگوست در شهر گوتنبرگ، ۱ و۲ سپتامبر در شهر لوند و ۵و ۶ سپتامبر در شهر مالمو فعالیت خواهد کرد.

پس از فعالیت کمپین در این شهرها برای اخذ امضا، طومار در روز ۸ سپتامبر طی برنامه ای به وزارت خارجه سوئد تحویل داده می شود.



No comments:

Post a Comment