Saturday, August 21, 2010

سردار وحیدی: کسی در صنایع نظامی جلودار ما نیست

جـــرس: وزیر دفاع جمهوری اسلامی، با بیان اینكه "صنعت دفاعی ایران به جایی رسیده است كه دیگر كسی نمی‌تواند جلودار آن باشد"، اظهار داشت: "صنایع دفاعی ما با تولیدات و امكانات انبوه و پیشرفته خود و در عمل به دنیا نشان داد كه هیچ‌چیز از دنیا كم ندارند و علاوه بر تامین نیازمندی‌های دفاعی كشور، به بیش از پنجاه كشور جهان نیز صادرات داشته باشد."


به گزارش فارس، سردار احمد وحیدی، صبح شنبه ٣۰ امرداد ماه، با حضور در آرامگاه رهبر فقید جمهوری اسلامی، با اشاره به فرا‌رسیدن سی و یكم مردادماه (سالروز صنعت دفاعی)، اظهار عقیده کرد "زمانی كه امام خمینی در سخت‌ترین شرایط جنگ و تحریم فرمان دادند كه شما می‌توانید و باید وابستگی به بیگانگان را قطع كنید و نیازمندی‌های كشور خودتان را تأمین كنید، متخصصان مجرب، دانش‌پژوهان، دانشجویان، جوانان رشید و صنعتگران این مرز و بوم در لبیك به ندای امام عزیز آستین همت بالا زدند و با كمترین امكانات جوانه‌های استقلال و خودكفایی را در عرصه‌های مختلف به ویژه صنعت دفاعی بارور كردند. "


وزیر دفاع ایران با بیان اینكه صنعت دفاعی ایران به جایی رسیده است كه دیگر كسی نمی‌تواند جلودار آن باشد، گفت: صنعت دفاعی اكنون به صنعت جامع، جهانی، پویا و پیشتاز تبدیل شده كه قادر است علاوه بر تامین نیازمندی‌های دفاعی كشور به بیش از 50 كشور جهان نیز صادرات داشته باشد.


وحیدی با بیان اینكه صنعت دفاعی ایران به جایی رسیده است كه دیگر كسی نمی‌تواند جلودار آن باشد، اظهار داشت: صنایع دفاعی ما با تولیدات و امكانات انبوه و پیشرفته خود و در عمل به دنیا نشان داد كه هیچ‌چیز از دنیا كم ندارند.
وزیر دفاع با اشاره به خودكفایی نیروهای مسلح گفت: اكنون بیش از هر زمان دیگری مقتدرانه در مقابل رژیم استكبار ایستاده‌ایم.


وحیدی در ادامه به تهدیدات اخیر آمریكا علیه ایران اشاره كرد و گفت: ما صداهایی را می‌شنویم كه می‌گویند طرح نظامی در دست داریم و ما به آنها می‌گوییم ما همان ملتی هستیم كه برای اینكه یك وجب از خاك ایران به‌دست دشمن نیفتد هشت سال جنگیدیم و حدود دویست هزار شهید دادیم؛ آیا شما هم آماده‌اید كه سال‌ها بجنگید و ده‌ها هزار بلكه صدها هزار كشته به خانه ببرید؟ ما آماده‌ایم.


وزیر دفاع با اشاره به پذیرش قطعنامه و پایان جنگ تحمیلی اظهار داشت: در آن زمان همه ناراحت بودند؛ زیرا می‌گفتند: ما حاضریم همه چیز خود را بدهیم. امام چرا جام زهر را بنوشد. ناراحتی به این دلیل بود و گرنه ما در همان زمان هم پیروز بودیم.


وحیدی با بیان اینكه تا آخرین قطره خون و تا آخرین نفس از نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌كنیم، گفت: ما فكر باطل دشمنان اسلام را به گور می‌فرستیم. خفاشانی كه شب پروازند نمی‌توانند عقابان تیزپرواز را مستأصل كنند. آنها فكر می‌كنند با این تسلیحات نظامی‌شان می‌توانند ملت ما را بترسانند؛ درحالی‌كه ملت ما بر فراز قله‌ها پرواز می‌كند و رهبرمان دشمنان را به‌ذلت كشانده است.


گفتنی است جنگ لفظی بین سران آمریکا و اسراییل با ایران و تهدیدات صورت گرفته علیه جمهوری اسلامی، طی ماههای اخیر شتاب بیشتری به خود گرفته و افتتاح نیروگاه اتمی بوشهر، آزمایش و نمایش ادوات جنگی و همچنین تصمیم ایران مبنی بر تداوم غنی سازی اورانیوم (چرخه سوخت تا غلظت بیست درصد)، فضای جهانی و منطقه ای را ملتهب کرده است.


مقامات ایران کماکان فعالیت های اتمی خود را "صلح آمیز" عنوان کرده و تهدیدات و تحریم های صورت گرفته را، "شوخی"، "بلا نتیجه" و "جنگ روانی" خوانده اند.

No comments:

Post a Comment