Tuesday, August 17, 2010

احمدی نژاد: جمهوری اسلامی نمی خواست با شیوه ای خشن با معترضین برخورد کند و با کمترین هزینه موفق شدیم وضع را آرام کنیم

ز گذشته مصاحبه تلویزیونی محمود احمدی نژاد با "جرج گالاوی" عضو پیشین پارلمان بریتانیا از شبکه خبری انگلیسی زبان دولت ایران، "پرس تی وی" پخش شد. احمدی نژاد با اشاره به رهبران جنبش سبز ، آنها را "آدم های غیر موثر در جامعه" معرفی کرد و با اشاره به سرکوب معترضین در خیابانها گفت که :" جمهوری اسلامی نمی خواست با شیوه ای خشن با معترضین برخورد کند و با کمترین هزینه موفق شدیم وضع را آرام کنیم."

جرج گالوی در بخشی از این مصاحبه که به مسائل داخلی ایران مربوط می شود اعتراض های صورت گرفته پس از اعلام نتایج انتخابات دهم ریاست جمهوری را "زلزله ای خفیف" توصیف می کند و با بیان اینکه در این اعتراض ها بخش هایی از جامعه علیه کلیت حاکمیت اسلام به مبارزه برخاستند از احمدی نژاد می پرسد : جنبش سبز از نظر شما چه معنی می دهد؟

مردم اجرا کنندگان و ناظرین انتخابات هستند

رئیس دولت دهم نیز در پاسخ می گوید : ایران یک کشور آزاد و دمکراتیک است. عده ای در ایران هستند که علیه من صحبت می کنند و مطمئن هستند که مشکلی برای آنها پیش نخواهد آمد و برای همین در کمال خونسردی مرا نقد می کنند. ما در ایران به معنای واقعی انتخابات آزاد و منصفانه داریم و مردم عناصر، اجرا کنندگان و ناظرین انتخابات هستند و نهادهای دولتی تنها از برگزاری انتخابات پشتیبانی می کنند.

محمود احمدی نژاد در حالی مردم را "ناظرین" و "مجریان" انتخابات معرفی می کند که نه تنها گزارش هایی مبنی بر ممانعت از حضور نمایندگان کاندیداها در صندوق آرا منتشر شده است که حتی سخنان اخیر سردار مشفق از اعضای ارشد سپاه پاسداران حکایت از برنامه ریزی گسترده برای ممانعت از آگاهی کاندیداها از میزان رای خود در هر حوزه را داشته اند.

احمدی نژاد همچنین با فرافکنی مخالفت هایی که با او صورت می گیرد را به دولتهای غربی نسبت می دهد و می گوید: هدف آمریکا این بود که قبل از انتخابات هر کاری می توانند انجام دهد تا جلوی دولت احمدی نژاد را بگیرد. اوباما قرار نبود که در اوضاع ایران دخالت کند اما در تور خاورمیانه ایش گفت که امیدوار به تغییراتی در ایران است. شبکه هایی مثل بی بی سی و صدای آمریکا نیز تمام تلاش شان را انجام دادند تا در کنار رادیوها و وبسایتهایی که راه اندازی شده بود در کشور آشوب به پا کنند و دولت را ساقط کنند.

باید 14 میلیون نفر علیه من تظاهرات می کردند !

رئیس دولت کودتا در ادامه می افزاید: باید بدانیم که در ایران 14 میلیون نفر به من رای ندادند پس باید طبیعتا 14 میلیون نفر علیه من تظاهرات میکردند در حالی که تعداد تظاهر کنندگان ناچیز بودند. انتخابات در ایران باعث اختلاف بین ایرانی ها نخواهد شد ما بیش از سی انتخابات داشتیم و با وجودی که انتخابات آزاد و رقابتی بود مردم دوستی خود را حفظ کردند.

البته یک بخشی از جامعه تظاهرات کردند که همه آنها هم آزاد هستد و می توانند به فعالیت های خود ادامه دهند و این نشان دهنده این هست که بخش عمده وجامعه کاری با آنها نداشتند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از مصاحبه خود به رهبران سبز اشاره می کند و می گوید: یکی از آنها دو دور رئیس مجلس و دو دور نماینده مجلس بود (کروبی) ، دیگری دو بار رئیس جمهور ایران بود (خاتمی) و دیگری نیز دو دوره نخست وزیر و رئیس دولت بود (موسوی) و البته این همان سیستم است.

دستگیرشدگان در انتخابات شرکت نکرده بودند!

رئیس دولت دهم در پاسخ به این سئوال گالاوی که " آیا این افراد همچنان در داخل نظام محسوب می شوند" نیز گفت :" تقریبا همه هستند اما مردم دیگر آنها را قبول ندارند. مردم به آنها رای ندادند، آنها دوبار پی در پی شکست خوردند. هم در مجلس هم در شورای شهر ، بعضی از آنها فکر می کنند صاحب این کشور هستند. برای آنها مشکل است که مردم آنها را نمی خواهند. و اینها آمدند کمپین راه بیندازند و بگویند که در شهرهای بزرگ نا آرامی و اعتراض هست حال آنکه در هر شهر بزرگی ممکن است که یک نا آرامی صورت گیرد. ولی من به آن 14 میلیونی که به من رای ندادند احترام می گذاریم و همیشه هم از احترام برخوردار خواهند بود.

کسانی نیز بودند که دستگیر شدند، آنها کسانی بودند که در انتخابات شرکت نکرده بودند. البته هر کسی ممکن است مرتکب اشتباه شود آنها نیز وقتی متوجه اشتباه خود شدند پشیمان شدند و متوجه حقیقت شدند. اکنون نیز در ایران هیچ شکافی وجود ندارد.

همین نشستی که اخیرا در ایران برگزار شد ( ایرانیان مقیم خارج از کشور) از همه جای دنیا در این نشست شرکت کرده بودند اینها عضو هیچ حزبی نبودند آنها تنها یک چیز را دنبال می کنند و آن " عدالت، توسعه و عزت ایران" . و این آن چیزی است که اکثریت مردم ایران می خواهند.

رهبران سبز در جامعه موثر نیستند

وی همچنین در ادامه گفتگوی خود با شبکه "پرس تی وی" به رهبران سبز اشاره می کند و آنها را "ضعیف" معرفی می کند و می گوید: من نمی گویم هیچ کس مخالف من نیست، باید مخالف هم وجود داشته باشد اما اینها در اقلیت هستند، کسانی نیستند که اهل "درگیری و برخورد" باشند و البته آدم های موثری هم در جامعه نیستند. اتفاقات پس از انتخابات بنا بر یک پروژه ای بود که در خارج کشور انجام شد و به دست افرادی و تعداد معدودی نیز در داخل تعقیب شد.

جمهوری اسلامی نمی خواست شیوه ای خشن با آنها اتخاذ کند و شما هم دیدید که ما اوضاع را با هزینه حداقلی آرام کردیم در حالی که برخی از دولتهای غربی فکر کردند اوضاع در ایران تغییر خواهد کرد و یک انقلاب مخملی در ایران رخ خواهد داد و یکی از مسئولین انگلیسی گفت که ایران به دوران بحران رسیده است ولی مردم ما به اندازه کافی باهوش بودند که جواب آنها را بدهند. در 22 بهمن سالگرد انقلاب هم مردم نشان دادند و تعداد تظاهر کنندگانی که برای حمایت از دولت آمده بودند بیش از همیشه بود و این جمعیت هم شامل کسانی بود که به من رای داده بودند هم کسانی که رای نداده بودند.

به برزیل تکنولوژی صادر می کنیم نه سکینه آشتیانی

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی در مورد درخواست برزیل برای پذیرش سکینه محمدی می گوید: تعداد این افراد در ایران خیلی کم است و همه چیز در اختیار قاضی است اما ما با رئیس قوه قضائیه صحبت کردیم و ایشان هم مخالفت کردند در اجرای این حکم و فکر کنم این موضوع جمع می شود، ما نمی خواهیم برای ریس جمهور برزیل دردسر ایجاد کنیم ما دوست داریم که به برزیل تکنولوزی صادر کنیم نه چنین افرادی را. فکر می کنم این مشکل حل شود.

جرج گالاوی، دوست دار دیکتاتورها کیست؟

جرج گالاوی نماینده پیشین مجلس بریتانیا اخیرا نیز در مراسمی که اسفندیار رحیم مشایی در تهران با عنوان "همایش ایرانیان مقیم خارج" برگزار کرده بود شرکت داشت و طی سخنانی از محمود احمدی نژاد حمایت کامل کرد. سخنان گالاوی با بازتاب گسترده از سوی رسانه های حامی دولت روبه رو شد و با اینکه گالاوی اکنون عضو پارلمان نیست تلویزیون ایران چندین بار در زیر نویس یا اعلام خبر او را "عضو پارلمان بریتانیا" معرفی کرد.

او سیاستمدار انگلیسی است که سابقا در حزب کارگر فعالیت می کرد اما به خاطر اقدامات و سخنان جنجالیش از این حزب اخراج شد. گالاوی در چند سال اخیر مواضعی در حمایت از کشورهای اسلامی اتخاذ کرده است و حتی منزل شخصی خود را به محله ای مسلمان نشین در لندن منتقل کرد تا از طریق بتواند به پارلمان راه یابد که موفق نشد.

گالاوی همچنین در کانال انگلیسی زبان جمهوری اسلامی "پرس تی وی" دوشنبه ها، برنامه منظم هفتگی "real deal" را دارد.

گالاوی همچنین در زمان اعمال تحریم های سازمان ملل علیه عراق با تاسیس بنیادی در ظاهر خیریه به کمک دولت صدام شتافت و حتی دیدارهایی نیز با عدی حسین فرزند صدام و خود وی انجام داد که تصاویر این دیدارها پس از اشغال عراق از سوی سربازان آمریکایی و بریتانیایی کشف شد.

او در دیدار با عدی حسین می گوید که "عالیجناب ما تا آخر خط با شما هستیم" و در دیدار با صدام حسین نیز "من درود میفرسم به شهامت و نیروی صدام حسین و خستگی ناپذیریش" و می گوید زمانی که من به اینجا می آمدم همه مردم کشور من میگفتند که به شما سلام برسانم.

جرس

No comments:

Post a Comment