Saturday, August 14, 2010

عباسپور: احمدی نژاد برای بهره وری سیاسی خود، به قوه قضاییه هم حمله کرده است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در ماههای اخیر شاهد حرکتهای جدیدی از سوی دولت درقبال قانون هستیم که در ۳۰ سال گذشته سابقه نداشته است. با توجه به این شرایط مجلس باید ابزارهای لازم را براساس پتانسیل هایی که درقانون اساسی درنظر گرفته شده است استفاده کند .

وی افزود: مجلس در برابر رویه ای که نسبت به تضعیف ارکان نظام باب شده است از ابزارهای قانونی خود استفاده می کند.

به گزارش مهر، علی عباسپور با اشاره به اظهارات احمدی نژاد که یک قانون مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام را قانون نمی داند، گفت: رئیس قوه مجریه در جایگاهی نیست که درباره قانونی که مراحل خود را گذرانده بگوید اجرا نمی کند. اگر دولت در اجرای قانونی توان ندارد می تواند لایحه داده ودلایلش را عنوان کند و به نوعی آن قانون را لغوکند نه اینکه با بی اعتنایی به قانون به جایگاه مجلس لطمه وارد کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با طرح این سئوال که "مگر رئیس جمهور می تواند بگوید مجمع تشخیص مصلحت نظام را قبول ندارد"، گفت: ما در مجلس در برابر رویه ای که نسبت به تضعیف ارکان نظام باب شده است از ابزارهای قانونی خود استفاده می کنیم و با آن مقابله خواهیم کرد.

نماینده تهران گفت: این سخنان نباید ادامه یابد زیرا ادامه این وضع موجب تضعیف مجلس و نظام است.

وی گفت: متاسفانه در شرایط کنونی تضعیف سایر ارکان نظام چه مجلس و چه قوه قضائیه و چه مجمع تشخیص مصلحت نظام یک عادت برای دولت به خصوص شخص رئیس جمهور شده است و این به مصلحت نظام نیست.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: رئیس جمهور نباید در یک مرحله به مجلس حمله کند، نمایندگان آن را واجد شرایط لازم برای کار کارشناسی نداند و در مرحله ای هم بی توجهی خود را به جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان دهد. حال آنکه متاسفانه دولت به قوه قضائیه هم که پاسدار عدالت در اجتماع است برای بهره وری سیاسی خود، حمله کرده است.

عباسپورگفت: زیر سئوال بردن ارکان اصلی نظام توسط هیچ مقامی و از جمله رئیس جمهور قابل قبول نیست. این جبهه گیری ها در مقابل ارکان نظام آن هم به اسم اصولگرایی به خصوص در مقطع کنونی که حساسیت زیادی در صحنه بین المللی نسبت به ایران وجود دارد، نمی تواند به مصلحت کشور و مردم ما باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه احمدی نژاد در جایگاهی نیست که خود را به عنوان هیئت ممیزه خوب و بد تشخیص دادن قانون قرار دهد، گفت: دولت نباید در برابر اجرای قانون سلیقه ای عمل کند یا از طریق شورای عالی اداری چیزی را مصوب کند که به لحاظ قانونی درست نیست. مثل کارهایی که پیشتر درباره انحلال شوراها انجام داده بود.

وی ابراز امیدواری کرد رئیس جمهور طبق سوگندی که یاد کرده است پاسدار قانون باشد.

وی یادآور شد: در ماههای اخیر شاهد حرکتهای جدیدی از سوی دولت درقبال قانون هستیم که در ۳۰ سال گذشته سابقه نداشته است. با توجه به این شرایط مجلس باید ابزارهای لازم را براساس پتانسیل هایی که درقانون اساسی درنظر گرفته شده است استفاده کند .

عباسپور با اشاره به این سخن که قانون هدفمند کردن یارانه با ۱۸۰ درجه تغییر درمجلس مصوب شد ، گفت: این اظهارات فرافکنی است زیرا زمانی که در مجلس این قانون مصوب شد نمایندگان دولت حضورداشتند و مصوبه مجلس را تایید کردند اما رئیس جمهور مخالفت کرد ودر نهایت با اصلاحاتی که در قانون صورت گرفت همان نظر دولت تامین شد اما متاسفانه گویا با دولتی طرف هستیم که به هیچ چیز رضایت نمی دهد.

وی ادامه داد: این که هرچه را که دولت اراده می کند مصوب شود با نظامی که براساس دموکراسی و پارلمانی شکل گرفته است مطابقت ندارد

No comments:

Post a Comment