Saturday, August 14, 2010

عیسی سحرخیز همچنان درد می‌کشد

عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر مسائل سیاسی همچنان از درد شدیدی که در پای راست وی رخ نموده، در رنج است.

این عضو شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات ایران که از نیمه‌ تیرماه سال گذشته در بازداشت بسر می‌برد، حدود دو هفته است که درد شدیدی را از کمر تا انگشتان پای راست خود تحمل می‌کند. سحرخیز هرچند در ملاقات با بستگان خود، از رسیدگی‌های پزشکی و پیراپزشکی در زندان رجایی‌شهر کرج، قدردانی کرده، اما تاکید نموده است که با وجود استفاده از قرص‌های متعدد و گوناگون (آرام‌بخش‌ها و تسکین‌دهنده‌های متنوع) از درد پیوسته و آزاردهنده در پای راست خود، که علل ایجاد آن مشخص نشده، در رنج است.

خانواده‌ این فعال سیاسی، در پی هماهنگی‌های صورت گرفته با مسئولان زندان، برخی ملزومات مورد نیاز وی (ازجمله ویلچر و توالت فرنگی) را دیروز، پنج‌شنبه، تحویل زندان رجایی‌شهر داده‌اند. همسر سحرخیز همچنین در نامه‌ای به دادستان تهران، خواستار رسیدگی فوری به بیماری و وضع ویژه و پر درد این روزنامه‌نگار، و امکان ادامه درمان وی در مراکز تخصصی پزشکی شده است. گفته می‌شود پزشکان برای تشخیص قطعی علل بیماری سحرخیز و درمان کامل وی، عکس‌برداری‌های تخصصی چون MRI را توصیه کرده‌اند.

سحرخیز، مدیرکل اسبق مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در دولت اول سیدمحمد خاتمی، حدود 14 ماه است که در بازداشت بسر می‌برد و ازجمله زندانیانی است که در این مدت، هیچ مرخصی نداشته است. وی هم‌اینک با جمعی دیگر از زندانیان سیاسی و مطبوعاتی حوادث پس از انتخابات 22خرداد (ازجمله: احمد زیدآبادی، داوود سلیمانی، مهدی محمودیان، مسعود باستانی، و منصور اسانلو) در زندان رجایی‌شهر کرج، در حبس است.

No comments:

Post a Comment